عربستان روی زائران خارجی در مراسم حج امسال حساب باز کرده‌است

© AFP 2023 / Abdel Ghani BashirМусульманские паломники вокруг святыни Кааба во внутреннем дворе мечети Масджид аль-Харам в Мекке
Мусульманские паломники вокруг святыни Кааба во внутреннем дворе мечети Масджид аль-Харам в Мекке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2022
عضو شوید
عربستان سعودی در تدارک مراسم حج تمتع در مکه و مدینه، امسال به زائران خارج از کشور متکی است.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی التغییر به نقل از بیانیه هشام بن عبدالمنعم سعید نماینده تام الاختیار اداره حج و زیارت عربستان، روز یکشنبه اعلام کرد: بیشترین درصد افرادی که امسال به حج می روند، زائرانی هستند که از خارج از کشور می آیند.
وی تصریح کرد: این تصمیم بر اساس اصل تناسب است، زیرا در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، مومنان خارج از کشور از فرصت رعایت یکی از ارکان اصلی اسلام محروم شده‌اند.
وی افزود: هیچ کشوری از حج مستثنی نخواهد شد و عربستان سعودی از افزایش تعداد زائران مجاز به حج تا یک میلیون نفر خبر داده است. در همان زمان، میانگین سنی به 65 سال کاهش یافت.
در بیانیه وزارت حج و زیارت این کشور آمده است که برای هر کشور سهمیه وجود دارد. این مراسم برای مسلمانانی که به طور کامل با واکسین های تائید شده توسط وزارت صحت این کشور در برابر کووید-19 واکسینه شده اند مجاز است.
علاوه بر این، خارجی ها باید آزمایش PCR منفی را در مرز ارائه دهند که حداکثر 72 ساعت قبل از ورود به این کشور انجام شده است. به زائران دستور داده شده تا تمامی موارد و نکات صحی را رعایت کنند.
مناسک اصلی حج امسال از 7 تا 12 سرطان برگزار می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала