اعتراضات گسترده هواداران عمران خان در پاکستان

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2022
عضو شوید
هزاران تن از هواداران نخست وزیر پاکستان در یک راهپیمایی گسترده با سردادن شعار های "مرگ بر آمریکا " حمایت شان را از عمران خان ابراز داشتند.
به گزارش اسپوتنیک، تظاهرکنندگان و طرفداران حزب تحریک انصاف پاکستان، شب گذشته (یک‌شنبه 21 حمل) شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "هرکسی که دوست آمریکاست، خائن است" سر دادند و حمایت‌شان را از عمران خان؛ نخست‌وزیر برکنارشده پاکستان اعلام کردند.
قرار است امروز دوشنبه 22 حمل) جلسه انتخاب نخست‌وزیر جدید پاکستان در مجلس آن کشور برگزار شود.
تظاهر‌کننده‌ها به رسانه‌ها گفته‌اند که به هیچ عنوان "بردگی آمریکا " را قبول نمی‌کنند و برای پایان‌دادن به دخالت خارجی در امور کشورشاندر کنار حزب تحریک انصاف می‌ایستند.
عمران خان نیز پیش‌تر از تعابیر مشابه برای نشان‌دادن اعتراض خود علیه آنچه "توطئه" آمریکا برای "تغییر رژیم" در پاکستان می‌‌خواند، استفاده کرده‌بود.
در همین حال، عمران خان با نشر توییتی از طرفداران حزب تحریک انصاف و تمام مردم پاکستان به خاطر حضور گسترده در تظاهرات شب گذشته قدردانی کرده‌است.
وی ضمن نشر ویدیویی از تظاهرات حامیان‌اش در میدانی در اسلام‌آباد نوشته‌است: "از همه پاکستانی‌ها به خاطر حمایت و اعتراض باورنکردنی آن‌ها علیه روند تغییر رژیم، تحت حمایت آمریکا ، تشکر می‌کنم."
این در حالی است که پارلمان پاکستان روز شنبه هفته جاری، به عمران خان رای عدم اعتماد داد و قرار است امروز پارلمان آن کشور جاشنین عمران خان را تعیین کند.
شاه‌محمود قریشی؛ وزیر خارجه دولت پاکستان به نمایندگی از تحریک انصاف برای احراز پست نخست‌وزیری، نامزد شده‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала