طالبان خواستار سیاسی نکردن کمک های بشردوستانه به افغانستان شده است

© Abdul Qahar Balkhi twitter وزارت خارجه طالبان: مرکز کمک های بشردوستانه مالزیا در کابل گشایش می یابد
وزارت خارجه طالبان: مرکز کمک های بشردوستانه مالزیا در کابل گشایش می یابد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2022
عضو شوید
طالبان از جامعه جهانی می خواهد که ارائه کمک های بشردوستانه به این کشور را سیاسی نکند و این موضوع را با امکان تحصیل دختران بالای صنف ششم مرتبط نسازد.
به گزارش اسپوتنیک، طلوع خبر داده است که بلال کریمی، معاون نماینده رسمی "امارت اسلامی افغانستان" اعلام کرد: "حالا طالبان از جامعه جهانی می خواهد که ارائه کمک های بشردوستانه به این کشور را سیاسی نکند و این موضوع را با امکان تحصیل دختران بالای صنف ششم مرتبط نسازد".
گماشتن طیب جواد به حیث سفیر جدید افغانستان در مسکو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2022
منبع: طیب جواد سفیر افغانستان در روسیه مدیریت سفارت را به غروال، کاردار جدید طالبان سپرد
کریمی به شبکه تلویزیونی طلوع نیوز گفت: "مسائل انسانی و سیاسی باید از هم جدا شوند". او افزود که ارائه حمایت های بشردوستانه از جمله در زمینه آموزش "نمی تواند به عنوان ابزار فشار" مورد استفاده قرار گیرد.
چندی پیش، نمایندگان اتحادیه اروپا، ایالات متحده امریکا و شماری دیگر از کشورها بیانیه مشترکی صادر کردند و در آن اشاره کردند که میزان و نوع حمایت های کمک کننده بین المللی از افغانستان، از جمله، به تحقق حق دختران برای دریافت آموزش برابر در تمام سطوح".
در 23 مارچ، وزارت معارف تشکیل شده توسط طالبان اعلام کرد که مکاتب راهنمایی و لیسه دخترانه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. همانطور که در این اداره توضیح داده شده است، در صورتی که یونیفورم مکتب دختران در صنف 7 تا 12 مطابق با شریعت (قانون اسلامی)، سنت و فرهنگ ملی طراحی شده باشد، به دستور امارت اسلامی افغانستان، مکاتب برای آنان باز خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала