مقامات لهستان ساختمان متعلق به املاک دیپلماتیک روسیه در ورشو را تصرف کردند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Здание посольства России в Варшаве, Польша
Здание посольства России в Варшаве, Польша - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2022
عضو شوید
سفیر روسیه در لهستان گفت: " مقامات ورشو ساختمانی را که شامل دارایی های دیپلماسی روسیه بود، تصرف کردند.
سرگئی آندریف سفیر روسیه در لهستان به خبرنگاران گفت که مقامات ورشو ساختمانی را که شامل املاک دیپلماتیک روسیه است توقیف کرده اند.
آندریف گفت: صبح امروز مجریان دادگاه به محل املاک دیپلماتیک ما در ورشو در خیابان سوبیسکی 100 رسیدند و خواستار تحویل این مکان به خزانه دولت لهستان به نمایندگی از شهرداری ورشو شدند.
به گفته آندریف، رئیس بخش کنسولی سفارت به آنجا رسید و گفت که این ساختمان متعلق به املاک دیپلماتیک روسیه است و براین اساس ما با توقیف آن توسط مقامات لهستان موافقت نمی کنیم. اما اعتراض ما نادیده گرفته شد، نمایندگان لهستان قفل‌های دروازه‌ها را شکستند و در واقع این مکان را اشغال کردند.
در واکنش سفارت روسیه به دلیل توقیف این ساختمان یادداشت اعتراضی خود را به وزارت خارجه لهستان ارسال کرد
سفیر روسیه گفت: ما در رابطه با توقیف این ساختمان که از جمله املاک دیپلماتیک روسیه است، یادداشت اعتراضی به وزارت خارجه لهستان ارسال کردیم.
آندریف گفت: "در این رابطه، ما بلافاصله یادداشت اعتراضی را به وزارت خارجه لهستان فرستادیم و در آن اعلام کردیم محلی که در آن املاک دیپلماتیک روسیه قرار دارد توسط مقامات لهستانی در دهه 70 در اختیار ما قرار داد ه شده است. جانب لهستانی که یکی از طرفین توافقنامه است تا هنوز آن را لغو نکرده، بنابراین، توافق در حال حاضر لازم الاجرا است. ساختمان و زیرساخت های این نهاد با هزینه شخصی طرف شوروی برای مقاصد دیپلماتیک ساخته شده است".
پیشتر خبر داده شد که وزارت خارجه لهستان روند توقیف املاک روسیه را آغاز کرده و گفت که بسیاری از املاکی که در اختیار روسیه است به تملک دولت لهستان در خواهد آمد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала