نگرانی توماس نیکلاسون از نبود سیستم سیاسی فراگیر در افغانستان

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر Штаб-квартира Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке
Штаб-квартира Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2022
عضو شوید
نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان با مقام‌های تاجیکستان در مورد ایجاد سیستم سیاسی فراگیر، نگرانی‌های امنیتی و ممنوعیت آموزش دختران در افغانستان گفت‌وگو کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان با مقام‌های تاجیکستان در مورد ایجاد سیستم سیاسی فراگیر، نگرانی‌های امنیتی و نیز ممنوعیت آموزش دختران در افغانستان گفت‌وگو کرده است.
سفر توماس نیکلاسون به تاجیکستان که دو روز پیش آغاز شده بود، امروز دوشنبه، ۲۲ حمل پس از دیدار با مقام‌های ارشد آن کشور از جمله امام‌علی رحمان، رییس جمهور تاجیکستان پایان یافت.
نیکلاسون در دیدار با مقام‌های تاجیکستان روی نگرانی‌های مشترک در مورد نبود سیستم سیاسی فراگیر در افغانستان گفت‌وگو کرده است.
دو طرف در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان، به ویژه وضعیت زنان و عدم دسترسی دختران به آموزش نیز صحبت کرده‌اند.
مشکلات امنیتی، چالش‌های قاچاق مواد مخدر و سلاح و وضعیت پناهنده‌گان از دیگر محورهای بحث دو طرف بوده است.
توماس نیکلسون، نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
تاکید نمایندگان اتحادیه اروپا و آسیای میانه بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان
نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان در دیدار با مقام‌های تاجیکستان گفته است که اتحادیه اروپا و تاجیکستان دیده‌گاه مشترکی در مورد یک افغانستان قوی، مستقل، صلح‌آمیز و باثبات دارند.
نیکلاسون افزوده است: "گفت‌وگوهای ما به‌ ویژه بر نیاز به فرایندهای سیاسی واقعاً فراگیر در افغانستان متمرکز بود که برای ثبات درازمدت بسیار مهم است. من مشتاقانه منتظر رایزنی‌های بیشتر در منطقه در هفته‌ها و ماه‌های آینده هستم."
او گفته است که افغانستان مورد نظر آنان کشوری است که در آن مردم از حقوق و آزادی‌های کامل برخوردار باشند و این کشور تهدیدی برای کشورهای دیگر نباشد.
شایان ذکر است که این دومین سفر نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان به دوشنبه پس از نگرانی‌های امنیتی تاجیکستان از بابت افغانستان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала