هشدار وزارت خارجه ایران نسبت به طراحی‌های بدخواهان ایران و افغانستان

© Photo / وزارت امور خارجهسعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی دو ملت ایران و افغانستان نسبت به طراحی‌های توطئه‌گران و بدخواهان دو کشور هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت ایران در خصوص تجمع‌ها در مقابل سفارت ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات و سنگ‌پرانی‌های پراکنده‌ای که صورت گرفته است، با یادآوری مسئولیت قطعی هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تأکید کرد: امنیت کامل سفارت و نمایندگی‌های ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان می‌بایست به صورت کامل تأمین و تضمین‌های لازم برای فعالیت امن این نمایندگی‌ها ارائه گردد.
کرزی  با سفیر ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2022
کرزی به سفیر ایران: ملت های ما باید با هوشیاری روحیه همسایه‌گی را حفظ کنند
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم افغانستان، نسبت به طراحی‌های توطئه‌گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.
خطیب‌زاده تأکید کرد: متأسفانه برخی کلیپ‌ها و اظهار نظرها با هدف ایران یا افغانستان‌هراسی در حال انتشار است که تحریک عواطف مردم دو کشور را هدف قرار داده و هوشیاری بیش از پیش مردم و مسئولین دو کشور را می‌طلبد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان عنوان کرد: با سفیر و مسئولین نمایندگی‌های ایران در افغانستان در تماس مستمر هستیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала