میکروپلاستیک برای اولین بار در شُش انسان مشاهده شد

© Fotolia / Kot63مرگ میلیاردر اسرائیلی هنگام عمل جراحی آلت تناسلی + عکس
مرگ میلیاردر اسرائیلی هنگام عمل جراحی آلت تناسلی + عکس  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2022
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه هال ذرات میکروپلاستیک را در شش چند بریتانیایی تشخیص کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه هال و شفاخانه کاستل هیل در بریتانیا برای اولین بار ذرات ریز پلاستیک را در بافت شش که از مریضان زنده گرفته شده بود شناسایی کردند که آن در مجله Science of the Total Environment منتشر شده گزارش شده است.
Пластическая операция по изменению формы носа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2017
تماشای مجانی جراحی پلاستیک
محققین نمونه‌های از بافت شش را که در طول عملیات برای معالجه امراض مختلف شش در شفاخانه Castle Hill جمع‌آوری شده بود، تجزیه و تحلیل کردند. در مجموع 13 نمونه مورد بررسی قرار گرفت که 11 مورد از آنها حاوی ذرات پلاستیکی بودند. در مجموع، دانشمندان 12 نوع پلاستیک را شناسایی کرده اند، از جمله کسانی که برای مصارف معمولی خانگی، به ویژه برای تولید لباس، بسته بندی و بطری استفاده می شود.
ریزذرات نه تنها در شش های بالایی، بلکه در نواحی پایینی نیز مشاهده شدند، جایی که اعتقاد بر این بود که راه های هوایی بسیار باریک هستند، که باید ورود ذرات به آنها را دشوار می کرد. علاوه بر این، مریضان مرد سطوح پلاستیکی بالاتری نسبت به مریضان زن داشتند. محققین تاکید می کنند که هنوز مشخص نیست میکروپلاستیک ها چه تاثیری بر بدن و سلامت انسان دارند.
تحقیقات قبلی نشان داده است که ذرات پلاستیکی با اندازه های مختلف در سرتاسر سیاره انباشته می شوند. اخیراً کارشناسان تکه های ریز پلاستیک را در حیوانات و انسان ها پیدا کرده اند. چنین ذرات در طحال، کلیه ها و کبد افراد زنده و مرده یافت شده است. ماه گذشته، دانشمندان هالندی از کشف میکروپلاستیک در جریان خون یک مریض زنده خبر دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала