معترضان درب کنسولگری ایران در هرات را به آتش کشیدند + ویدئو

© Photo / Shahhussain Murtazawi FBشهر هرات
شهر هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2022
عضو شوید
شماری از شهروندان افغانستان در واکنش به تصاویر و ویدیوهای نشرشده مبنی آزار و اذیت مهاجرین افغانستان در ایران، در مقابل سفارت و کنسولگری این کشور دست به اعتراض زده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، جمعی از معترضان افغانستان که به "بدرفتاری علیه مهاجران کشور در ایران" اعتراض داشتند، روز دوشنبه (22 حمل) درب کنسولگری ایران در هرات را به آتش کشیدند و به طرف این ساختمان سنگ پرتاب کرده‌اند.
عکس‌هایی که از این اعتراض به نشر رسیده، نشان می‌دهد که شماری از معترضان در تلاش غیرفعال کردن دوربین‌های امنیتی کنسولگری ایران بوده اند.
گزارش‌ها حاکی است که این تجمعات با تیراندازی هوایی طالبان متفرق شده است.
در همین حال شماری از ساکنان کابل نیز در واکنش به تصاویر و ویدیوهای نشرشده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر آزار و اذیت مهاجرین افغانستان در ایران، در مقابل سفارت این کشور اعتراض کردند.
معترضان در گردهمایی‌شان خواستار توقف "بدرفتاری" ایران با مهاجرین افغانستان شدند.
طی روزهای اخیر چندین ویدیو از آزار و اذیت شهروندان افغانستان در ایران منتشر شده است. زمان ثبت این ویدیوها مشخص نیست؛ اما پس از آن در شبکه‌های اجتماعی به‌گونه گسترده منتشر شد که مقام‌های ایرانی عامل حمله به سه روحانی در شهر مشهد را شهروند خارجی اعلام کردند. رسانه‌های ایرانی اگرچه از افشای ملیت مهاجم خودداری کرده؛ اما گفته‌اند که این فرد از افغانستان وارد ایران شده است.
سفارت ایران بدرفتاری با مهاجرین را تکذیب می‌کند و می‌گوید کلیپ‌های نشرشده، به‌صورت "هدفمند و برنامه‌یزی‌شده" در صدد گل‌آلودساختن روابط مردم دو کشور و القای ایران‌هراسی در جامعه‌ی افغانستان است.
سعید خطیب‌زاده، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران نیز امروز در یک نشست خبری گفت که این کشور بیش از چهار دهه برای شهروند افغانستان، میزبان "کریمانه‌ و محترمانه" بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала