نامه سرگشاده نمایندگان پارلمان فرانسه: طالبان تحریم و از سفرهای آزادانه این‎ گروه جلوگیری شود

© Flickr / Stefan SchulzФранцузский парламент
Французский парламент - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2022
عضو شوید
یش از 50 نماینده پارلمان فرانسه در نامه‌ سرگشاده به رییس جمهور این کشور از وی خواسته‌اند که تحریم‌هایی را علیه طالبان وضع کرده و بر سفرهای آنان محدودیت وضع کند.
به گزارش اسپوتنیک، حدود 56 عضو پارلمان فرانسه در یک نامه سرگشاده از امانویل مکرون رییس جمهور این کشور خواسته که طالبان را تحریم و بر سفرهای آزادانه اعضای این گروه محدودیت وضع کند.

این نامه روز دوشنبه (22 حمل) به امانویل مکرون رییس جمهور فرانسه و یک کاپی آن به پارلمان اروپا نیز فرستاده شده است.

عبید مهدی از هماهنگ کنندگان ارسال این نامه به روزنامه 8صبح گفته که در این نامه وضعیت کلی افغانستان پس از تسلط طالبان تشریح شده و در آن از نقض حقوق بشر، محروم ساختن دختران دانش‌آموز از مکاتب و محروم کردن زنان از کار، سفر و بیرون شدن از خانه در این کشور از سوی طالبان تذکر داده شده است.
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
واکنش طالبان به اظهارات نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد

در این نامه از محدودیت‌های وضع شده و فشار بیش از حد بر رسانه‌ها یاد شده است.

مهدی خاطرنشان کرده که اعضای پارلمان فرانسه با ذکر موارد بالا از رییس جمهور فرانسه و رییس پارلمان اروپا خواسته‌اند که عادی‌سازی روابط با طالبان باید به حالت تعلیق درآید و در عین زمان فشارهای بیشتری بر طالبان وارد شود و از سفرهای آزاد آنان نیز جلوگیری صورت گیرد.

در این نامه آمده است، فشارها بر طالبان تا زمانی ادامه پیدا کند که آنان حقوق بشر به ویژه حقوق زنان را رعایت کرده و در تصمیم‌های‌شان برای اعمال محدودیت‌ها بر مردم تجدید نظر کنند.

این نامه را سرآغاز فصل جدیدی از تحریم‌ها علیه طالبان خوانده شده است.

این نامه سرگشاده در حالی به رییس جمهور فرانسه و پارلمان اروپا فرستاده شده است که طالبان از بدو تسلط بر افغانستان محدودیت‌های شدیدی را بر مردم به ویژه زنان وضع کرده‌اند که واکنش‌های زیادی را در داخل و خارج از افغانستان به همراه داشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала