خطرات خوردن میکروپلاستیک برای انسان

© Sputnik / Arthur Lebedev  /  مراجعه به بانک تصاویر Девушки на набережной подтопленного пляжа в поселке Кудепста Хостинского района Сочи
Девушки на набережной подтопленного пляжа в поселке Кудепста Хостинского района Сочи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2022
عضو شوید
یک فرد در هفته پنج گرم میکروپلاستیک مصرف می کند.
به گزارش اسپوتنیک، به طور متوسط، مردم در هفته پنج گرم پلاستیک را در نتیجه بدست آوردن ذرات مضر با آب، غذا، محصولات بهداشتی وغیره وارد بدن خود می کنند.
به عنوان مثال، اگر فردی هر روز از 1.5 تا 2 لیتر آب از بوتل های پلاستیکی بنوشد، سالانه حدود 90000 ذره میکروپلاستیک وارد بدن او می شود و اگر از شیردان آب می نوشید، می توانید تعداد آنها را به نصف کاهش دهید.
میکروپلاستیک ها با عبور از دستگاه گوارش، میکروبیوم آن را تغییر می دهند و به همین دلیل، اختلالات متابولیک مانند چاقی، بیماری کبد، دیابت رخ می دهد.
scientists develop recyclable plastics based on sugars
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
کشف ریزذرات پلاستیک در جریان خون انسان
در پایان ماه مارچ، میکروپلاستیک برای اولین بار در خون انسان یافت شد. در نتیجه، ذرات خطرناک می توانند در بدن حرکت کرده و در اندام ها ته نشین شوند. آنها قبلاً در ریه های افراد زنده پیدا شده اند. چگونگی تأثیر تجمع پلاستیک در چنین قسمت هایی از بدن بر سلامتی هنوز ناشناخته است.
برای ایمن بودن تا حد ممکن، دانشمندان توصیه می کنند غذا را در ظروف سرامیکی در مایکروویو گرم کنید، نه در ظروف پلاستیکی.
امتناع از پاکت های چای و سایر محصولات آلوده به میکروپلاستیک مفید خواهد بود.
همچنین دانشمندان توصیه می کنند، مهم است که آپارتمان ها بیشتر تهویه شود و کمتر از پارچه های مصنوعی، ظروف پلاستیکی و بسته بندی استفاده گردد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала