خواست آمریکا و هند از طالبان: افغانستان نباید پناه‌گاه امن برای تروریست‌ها باشد

© REUTERS / Adnan AbidiМинистр обороны Индии Раджнат Сингх и министр обороны США Ллойд Остин во время торжественного приема в Нью-Дели
Министр обороны Индии Раджнат Сингх и министр обороны США Ллойд Остин во время торжественного приема в Нью-Дели - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2022
عضو شوید
وزرای دفاع امریکا و هند از طالبان خواسته اند که با رعایت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، اطمینان بدهند که خاک افغانستان برای حمله بر هیچ کشور دیگری استفاده نمی‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده آمریکا و هند روز گذشته در واشنگتن با هم دیدار کرده از طالبان خواسته‌اند که به تعهدات خود در قبال حقوق بشر و حقوق زنان عمل کند.

طرفین با نشر اعلامیه‌ای مشترک با اشاره به قطعنامه شورای امنیت که در سال 2021 صادر شد، تاکید کردند که خاک افغانستان نباید هرگز برای تهدید و حمله به هیچ کشوری مورد استفاده قرار بگیرد یا تبدیل به پناه‌گاه امن تروریست‌ها و مکانی برای برنامه‌ریزی و تامین مالی حملات تروریستی شود.

امریکا و هند همچنین از طالبان خواستند که به تعهدات خویش مبنی بر تامین حقوق همه افغان‌ها از جمله زنان، کودکان و اقلیت در افغانستان احترام بگذارند.

دو طرف بر اهمیت تشکیل یک حکومت فراگیر در افغانستان تاکید کرده گفته‌اند که باید موانع از مقابل سازمان ملل برای ارایه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان برداشته شود.

این درحالی است که امارت اسلامی بار‌ها گفته اند که خاک افغانستان علیه کشور دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала