رسانه: طالبان از زمان سلب قدرت در افغانستان حدود 500 مقام و نظامی سابق را کشته یا ربوده اند

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2022
عضو شوید
یک رسانه‌ای آمریکایی در گزارشی فاش نموده است که گروه طالبان از زمان به قدرت رسیدن حدود 490 مقام و نظامی سابق را کشته و یا هم ربوده اند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ‌آمریکایی نیویورک تایمز در یک گزارش تحقیقاتی که انجام داده است فاش نموده که طالبان (گروهی که به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است) از زمان به قدرت رسیدن در افغانستان، نزدیک به 490 مقام دولتی سابق، نیروهای امنیتی و افرادی را که با نیروهای بین المللی همکاری می کردند، کشته یا ربوده اند.
این در حالی است که ملا هیبت الله آخوندزاده رهبر طالبان پس از به قدرت رسیدن در افغانستان در آگست 2021 عفو عمومی اعلام کرد.
بر اساس تحقیقات، خبرنگاران این نشریه تأیید کرده اند که تنها در ولایت بغلان 86 قتل صورت گرفته و در ولایت کندهار 114 تن دیگر ناپدید شده اند. این نشریه گزارش می دهد که ناپدید شدن و قتل در تمام 34 ولایت افغانستان ثبت شده است. به گفته این روزنامه، طالبان "از عفو به عنوان تله ای برای بیرون کشیدن سربازان از مخفیگاه استفاده می کنند".
این نشریه به نقل از صحبت های یک فرمانده سابق نیرو های امنیتی را که از چنگ طالبان موفق به فرار شده می‌نویسد: " آنها من را به ماموریت پلیس فراخواندند. من فکر کردم که به دلیل عفو، ممکن است فقط چند سوال بپرسند ... آنها شروع به لت و کوب من کردند، سپس مرا در چاه انداختند و به من گفتند: "تو بر ضد ما جنگیدی".
Патруль запрещенной в России организации Талибан на улицах Кабула - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
"همه‌جا کُشتند"؛ تاکید عفو بین‌الملل بر بررسی جنایات جنگی طالبان در افغانستان
نشریه در ادامه به نقل از سخنان این مرد که نخواسته نامی از وی برده شود ادامه می‌دهد: "من واقعاً فکر می کردم که آنها من را خواهند کشت... بسیاری از سربازان من نیز در چاه انداخته شدند. این وحشیگری ها تا امروز ادامه دارد."
خاطرنشان می شود که روزنامه نگاران این نشریه به مدت هفت ماه تحقیق کردند. برای راستی‌آزمایی داده‌ها، آنها از روش‌های مختلفی از جمله معاینات ویدیویی پزشکی قانونی، تأیید صحت گزارش‌های رسانه‌های محلی، مصاحبه با بازماندگان، شاهدان و اعضای خانواده قربانیان استفاده کردند. روزنامه نگاران همچنین داده های سازمان های حقوق بشری را تجزیه و تحلیل کردند.
گفتنی است سازمان دیدبان حقوق بشر نیز اواخر سال گذشته در گزارشی اعلام کرد که جنگ‌جویان طالبان صد ها افسر پولیس و اطلاعات سابق را از زمان به دست گرفتن قدرت در افغانستان کشته یا به اجبار "ناپدید" کرده‌اند. این سازمان به تداوم انتقام‌جویی علیه نیروهای مسلح دولت سرنگون شده با وجود عفو اعلام شده اشاره کرد.
یادآوری می‌کنیم که در اوایل ماه آگست 2021، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه آگست، از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگست، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حدود 20 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان پایان داد.
در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان * مسئول سیاست خارجی بود و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل قرار داشت، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала