مخالفت سه کشور با تحریم گاز روسیه

© AFP 2023 / Stefanie Loos Канцлер Австрии Карл Нехаммер на пресс-конференции
Канцлер Австрии Карл Нехаммер на пресс-конференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2022
عضو شوید
کارل نهمر، صدراعظم اتریش در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت که وین، برلین و بوداپست با تحریم گاز روسیه مخالف هستند.
به گزارش اسپوتنیک، صدراعظم اتریش افزود: اتریش در این موضوع در برابر تحریم گاز تنها نیست. از طرف دیگر، اتریش در کنار سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و در کنار تحریم ها علیه روسیه قرار دارد. اما تحریم ها باید بیشتر از اتحادیه اروپا به روسیه ضربه بزند.
به گفته نهمر، کمیسیون اروپا و شورای اتحادیه اروپا در حال حاضر درباره ممنوعت عرضه نفت بحث می‌کنند، اما گاز موضوعی جداگانه است، زیرا صنعت کشورهای مختلف به آن وابسته است.
وی می‌گوید: اتحادی اروپا تصمیم گرفته است که ما باید تلاش و هر کاری را انجام دهیم تا به وابستگی خود به گاز روسیه پایان دهیم، البته اتریش نیز این را می‌خواهد. اما اکنون غیرممکن است و این کار زمان می‌برد.
صدراعظم اتریش در 11 ماه اپریل سال روان میلادی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در مسکو دیدار کرد.
تشدید رقابت در بازار گاز . ایران شکست نمی خورد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2022
رسانه: گاز روسیه اروپا را در وضعیت ناامیدکننده ای قرار داده است
پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه برای نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن اوکراین، غرب تحریم‌های جدید ضد روسیه را اعلام کرد. درخواست ها برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه در اروپا بیشتر مورد بحث قرار می‌گیرد. بسیاری از کشورها اعلام کردند که دارایی های روسیه (حدود 300 میلیارد دالر) را مسدود کرده اند.
در پاسخ، روسیه خروج سرمایه و فروش اوراق بهادار روسیه توسط طرف های خارجی را محدود کرد. رئیس‌جمهور پوتین به کابینه وزیران، بانک مرکزی و گازپروم دستور داد تا تا 31 مارچ، ارز پرداختی گاز را برای اتحادیه اروپا و سایر کشورهایی که تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند، به روبل تبدیل کنند. وی در عین حال تاکید کرد که روسیه به عرضه گاز در حجم و قیمت تعیین شده در قراردادهای قبلی ادامه خواهد داد.
فشار تحریم‌ ها بر مسکو اکنون به چالش‌های اقتصادی برای کشورهای غربی تبدیل و منجر به افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала