تجهیز ۳۳ شفاخانه در افغانستان توسط صلیب سرخ

عضو شوید
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواهان ادامه کمک‌های صحی به افغانستان شد.
به گزارش اسپوتنیک، افغانستان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) خواهان ادامه کمک‌های صحی به افغانستان شده و گفته‌است که برای دست‌رسی میلیون‌ها نفر به خدمات صحی، این کمیته به کمک‌های خود از بخش صحت در این کشور ادامه خواهد داد و در حال حاضر، مسئولیت تامین و تجهیز ۳۳ شفاخانه را بر عهده دارد.
صلیب سرخ به تازگی در صفحه رسمی توییترش نوشته‌است که فعلا مسئولیت ۳۳ شفاخانه را در سراسر افغانستان به عهده داشته و تمام امکانات و تجهیزات صحی این شفاخانه‌ها را تهیه می‌کند.
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ قبلا هم گفته‌ بود که هم‌اکنون حقوق ماهانه بیش از ۱۰ هزار کارمند صحی را در تمام ولایات افغانستان پرداخت می‌کند.
لغمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2022
صلیب سرخ هشت مکتب در لغمان را بازسازی کرد
این کمیته خاطرنشان کرده که با پشتیبانی مالی از نظام صحی افغانستان میلیون‌ها نفر در این کشور به مراقبت‌های ضروری بهداشتی دست‌رسی خواهند یافت.
این در حالی است که پس از تسلط طالبان افغانستان با بحران شدید اقتصادی مواجه شده و از چندین ماه به این‌سو، مامورین دولتی به ویژه کارمندان صحی معاش ماهانه خود را دریافت نکرده‌اند.
این کمیتۀ همچنین تاکید کرده است که آنان به تلاش‌های شان، برای بهبود سکتور صحت و رسیدگی به کارمندان بهداشتی در بخش‌های افغانستان ادامه خواهند داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала