"شیطان" سیاست جهانی در کجا پنهان شده است؟

© Photo / J. Scott ApplewhiteКапитолий
Капитолий  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2022
عضو شوید
خوانندگان وال استریت ژورنال به اظهارات جنجالی دانیل هنینگر، ستون نویس این نشریه واکنش نشان دادند که وضعیت اوکراین را "شر قطعی" خواند و از جامعه جهانی خواست به "شیطان" فرصت ندهند تا به تامین سلاح ادامه دهد.
به گزارش اسپوتنیک، بسیاری از مفسران استفاده از مراجع مذهبی را به عنوان یک دستکاری مؤلف تلقی کرده اند، زیرا خود ایالات متحده تحت معیارهای "شر" که هنینگر توصیف می‌کند، قرار می‌گیرد.
یکی از مفسران به نام Joe Moffaنوشته است: "همانطور که جنرال شرمن گفت "جنگ جهنم است" و او تلاش کرد که جنگ به آتلانتا بیاید. این خنده دار است که هیچ کس او را شیطان خطاب نکرد، اما در مقایسه با کاری که او در جنوب انجام داد، این بسیار بدتر از آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد است. اگر پوتین یک شیطان واقعی بود، تمام شهرهای بزرگ اوکراین از روی کره زمین محو می‌شدند، هیچ ارتباطی در کشور وجود نمی‌داشت، هزاران اوکراینی کشته می‌شدند. از خواندن تبلیغات در مورد پوتین و همه به اصطلاح وحشیگری ها دست بردارید. جریان اصلی رسانه ها و شبکه های اجتماعی در ایالات متحده عمدتاً تبلیغاتی هستند و شستشوی مغزی معمول جهانی را انجام می دهند. به محض این که روسیه دونباس را از شر ملی‌گرایان اوکراینی خلاص کند، زودتر به صلح خواهیم رسید".
Breitner Marczewski مفسر دیگر همچنان نوشته است: "در صورتی که مرگ بی‌گناه تعریف شر تلقی شود، هیروشیما و ناکازاکی نمونه‌های خوبی هستند که نشان می‌دهد ایالات متحده در طرف اشتباه قرار دارد".
Robert Amrineمی‌نویسد: ما در حال حاضر دولتی داریم که مایل از استاندارد زندگی ما و نوآوری اتبکار مردم امریکا را از طریق مرزهای باز قربانی کند، نابودی سوخت های فسیلی، ملایمت در برابر جرم و جنایت و نابودی اقتصادی.
مفسر به نام A Sharma می‌گوید: "آنچه از دید این ستون نویسان در رسانه‌های غربی پنهان است این است که شیطان هزاران بار زمانی ظهور کرد که امریکا بیش از یک میلیون عراقی و هزاران افغان را کشت. امریکا پس از سقوط صدام که سلاح کشتار جمعی نداشت، آنجا را ترک نکرد. شیطان به شکل بمب و طیاره بدون سرنشین بود. همه میلیون ها عراقی کشته شدن سرباز نبودند. آیا زندگی یک مسلمان فقیر در یک کشور فقیر خاورمیانه از زندگی یک اوکراینی فقیر پایین تر است؟ زندگی انسان زندگی انسان است".
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала