رسانه: اروپا واردات نفت از روسیه را به گونه تدریجی ممنوع خواهد کرد

© REUTERS / Ahmed JadallahНефтяной танкер в Саудовской Аравии
Нефтяной танкер в Саудовской Аравии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2022
عضو شوید
کشورهای اتحادیه اروپا، از جمله، قصد دارند ممنوعیت کامل عرضه آن را از آگوست 2022 اجرایی کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، پیش از این، اتحادیه اروپا با بسته پنجم تحریم ها علیه فدراسیون روسیه موافقت کرد که به تدریج واردات زغال سنگ روسیه را متوقف می کند. کشورهای اتحادیه اروپا، از جمله، قصد دارند ممنوعیت کامل عرضه آن را از آگوست 2022 اجرایی کنند.
به نوشته نشریه نامبرده، مقامات و دیپلمات های اتحادیه اروپا گفته اند که اتحادیه اروپا اکنون احتمالاً ممنوعیت مرحله ای مشابهی را در رابطه با واردات نفت روسیه تصویب خواهند کرد هدف از این رویکرد این است که به ویژه به آلمان زمان داده شود تا به دنبال تامین کنندگان جایگزین بگردد.
به گفته منابع، این تحریم زودتر از دور نهایی انتخابات در 24 اپریل در فرانسه برای بحث مطرح نخواهد شد تا افزایش احتمالی قیمت سوخت بر نتیجه انتخابات تأثیری نداشته باشد.
به گفته این منابع، بخشی از ممنوعیت نفت روسیه که در حال حاضر مورد بحث قرار گرفته، شامل یک دوره انتقالی حداقل یک ماهه خواهد بود.
پوتین : اگر لازم باشد، مبارزه با تروریسم را در سوریه ادامه می دهیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2022
تغییر مسیر نفت و گاز روسیه از غرب به سمت جنوب و شرق
کشورهای غربی در واکنش به عملیات ویژه فدراسیون روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین، اعمال تحریم‌های جدید ضد روسیه را آغاز کرده‌اند. همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه گفت، تحریم های غرب بسیار جدی هستند، اما روسیه از قبل برای آنها آماده شده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مسکو بخوبی از پس رفع تمام مشکلات اقتصادی که غرب برایش ایجاد کرده برخواهد آمد.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
روسیه بامداد روز پنجشنبه فبروی عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала