Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رکورد منحصر به فرد مورینیو؛ آقای خاص بالاتر از همه مربیان تاریخ

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر خوزه مورینیو
خوزه مورینیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2022
عضو شوید
خوزه مورینیو سرمربی پرتگالی آ.اس رُم، با 11 بار حضور در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های اروپا، رکورد دار است و بالاتر از همه مربیان تاریخ قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک، دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ کنفرانس اروپا شب گذشته برگزار شد و آ.اس رُم که در بازی رفت نتیجه را 1-2 به بودو/ گلیمت واگذار کرده بود، به پیروزی 0-4 برابر حریف رسید و جواز صعود به مرحله بعدی را به دست آورد.
با صعود رُم به نیمه نهایی رقابت‌های لیگ کنفرانس اروپا، خوزه مورینیو سرمربی پرتگالی این تیم به رکورد منحصر به فرد دست پیدا کرد و تنها مربی تاریخ لقب گرفت که 11 بار حضور در نیمه‌نهایی رقابت‌های اروپایی را تجربه می‌کند.
این مربی پرتگالی اکنون از بزرگانی مانند سر الکس فرگوسن اسکاتلندی، یوپ هاینکس آلمانی (هر دو با 8 بار حضور در دور نیمه‌نهایی رقابت‌های اروپا)، کارلو آنچلوتی ایتالیایی و پپ گواردیولا اسپانیایی (هر دو با 9 حضور در نیمه‌نهایی رقابت‌های اروپایی) جلوتر است.
مورینیو همچنین اولین کسی است که به نیمه نهایی هر سه رقابت اروپایی؛ لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس رسیده است. او در این فصل نیز می‌تواند اولین قهرمان این رقابت‌ها شود.
پس از حذف آتالانتا مقابل لایپزیگ در لیگ اروپا، رم تنها تیم ایتالیایی است که شانس قهرمانی در اروپا را دارد، اتفاقی که از سال 2010، زمانی که اینتر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و سه گانه تاریخی خود را کسب کرد، رخ نداده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала