Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

راز آمادگی و موفقیت مودریچ در سن بالا فاش شد

© AFP 2023 / FRANCK FIFEИгра Реал - Ливерпуль
Игра Реал - Ливерпуль - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2022
عضو شوید
ولاتکو ووچتیچ مربی شخصی لوکا مودریچ، در مورد تمرینات، مینوی غذایی و سایر ورزش‌هایی که این ستاره کروات انجام می‌دهد، صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، لوکا مودریچ هافبک کروات رئال مادرید، در حال حاضر 36 سال سن دارد و به سال‌های پایانی فوتبال حرفه‌ای خودش را تجربه دارد.
هافبک رئال اما درون زمین به حدی خوش می‌درخشد که کسی نمی‌تواند سنش را باور کند و یکی از آماده‌ترین هافبک‌های حال حاضر فوتبال دنیاست.
این آمادگی‌ها اما با ریاضت، پشت‌کار و برنامه‌های از قبل ریخته شده به دست آمده و اتفاقی نیست. این موضوع را مربی بدن‌سازی لوکا که با وی به صورت خصوصی کار می‌کند، فاش کرده و در گفت‌وگویی در مورد تمرینات، مینوی غذایی و سایر ورزش‌هایی که این ستاره کروات انجام می‌دهد، صحبت کرد.
او به رسانه‌های کروات گفت:" کلید موفقیت لوکا این است که او قبل از هر تمرین و بازی، نیم ساعت با یک کش الاستیک تمرین می‌کند. عضلاتش بدین ترتیب قدرت کششی بیشتری پیدا می‌کنند. او همیشه بعد از بازی‌ها ریکاوری خوبی دارد. چهارشنبه صبح برای مودریچ یک برنامه فرستادم همان طور که هر روز برایش می‌فرستم، تمریناتی که مخصوص ریکاوری است: تمریناتی شامل دوچرخه سواری، شن یا تمرینات هوازی و با جدیت و فشار 50 تا 60 درصد."
ووچتیچ افزود:" لوکا زندگی منظمی دارد و یک خانواده منظم پشت او هستند. همسرش وانیا نیز نقش بسیار مهمی برایش دارد. وقتی که لوکا به خانه می رود، به ارامش نیاز دارد تا بدنش کاملا آرام شود. خیلی مهم است که یک بازیکن در خانه‌اش آرامش داشته باشد تا ریکاوری کند و استراحت کند. وانیا این آرامش را به لوکا می‌دهد. همسر مودریچ لیسانس رشته اقتصاد دارد و شخصیت فهمیده‌ای است که به زندگی خودش، بچه‌هایش و همسرش آرامش می دهد و لوکا بدین ترتیب در خانه آرامش پیدا می‌کند و نیازی ندارد تا از جو خانه‌اش خارج شود. از سویی برای مودریچ خیلی مهم است که آشپز در خانه شان زندگی می‌کند چرا که تغذیه نیز برای مسیر یک ورزشکار حرفه‌ای خیلی مهم است. او باید به بدنش گوش بدهد و باید فردی را داشته باشد که این را تایید می کند. لوکا نسبت به خیلی از بازیکنان خیلی کم الکل مصرف می‌کند و از این حیث هم مسئولیت پذیر است. البته او با من خیلی صادق است. مثلا ممکن است که بگوید که یک روز نتوانسته هیچ تمرینی داشته باشد. صداقت در رابطه ما خیلی مهم است."
مودریچ در حالی در با انجام این تمرینات و مصرف مینوی غذایی در بالاترین سطح به فوتبالش ادامه می‌دهد که بسیاری از فوتبالیستان در این سن فوتبال خداحافظی می‌کنند و یا هم در لیگ‌های نچندان مطرح توپ می‌زنند.
لوکیتا امیدوار است که با درخشش در این فصل رئال مادرید را مجاب کند که قراردادش را حداقل برای یک فصل دیگر یعنی تا 2023 تمدید کند و بدین ترتیب بتواند بعد از جام جهانی کلا از فوتبال بازنشسته شود و با خاطره‌ای خوش از رئال مادرید و تیم ملی کرواسی برود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала