Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

2021-22؛ گران‌بهاترین لیگ قهرمانان تاریخ رئال + عکس

© REUTERS / Kai Pfaffenbach Soccer Football - Champions League Final - Real Madrid v Liverpool - NSC Olympic Stadium, Kiev, Ukraine - May 26, 2018 Real Madrid celebrate winning the Champions League with the trophy
Soccer Football - Champions League Final - Real Madrid v Liverpool - NSC Olympic Stadium, Kiev, Ukraine - May 26, 2018 Real Madrid celebrate winning the Champions League with the trophy  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2022
عضو شوید
اگر رئال مادرید بتواند این فصل قهرمان لیگ قهرمانان شود، این جام ارزشی فراتر از جنبه ورزشی دارد.
به گزارش اسپوتنیک؛ رئال مادرید با عبور از سر سخت‌ترین حریفان گام به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا گذاشته است. حالا این تیم در صورتی که قهرمان فصل 2021/22 شود، این عنوان ارزشی بسیار فراتر از جنبه کاملاً ورزشی آن خواهد داشت.
اهمیت نمادی این جام به دلیلی بیشتر از حد تصور است، زیرا سرنوشت رئال را مجبور کرده تا با سه باشگاهی روبرو شود که بیش از هر چیز دیگری، پارادایم اقتصادی جدیدی را که به نظر می‌رسد در فوتبال اروپا جا افتاده، نمایندگی می‌کنند. باشگاه‌های دولتی که از طریق تزریق بی‌پایان پول نقد از ایالت‌هایی که ارتباط کمی با صنعت سنتی فوتبال اروپا دارند یا اصلاً ارتباطی ندارند، تامین می‌شود.
ابتدا پاریسن‌جرمن، سپس چلسی و حالا منچسترسیتی؛ سه غول بزرگ جهانی که سد راه آرزوی رئال مادرید برای قهرمانی تازه در لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند. سه باشگاه با ریشه‌های مالی در قطر، روسیه و ابوظبی که تامین مالی آنها توسط باشگاه‌های سنتی که معتقدند باشگاه فرانسوی و دو باشگاه انگلیسی با استانداردهای متفاوتی نسبت به سایر باشگاه‌های اروپایی بازی می‌کنند، زیر سوال رفته است.
طبق گزارش وب سایت تخصصی اقتصادی ترانسفر مارکیت، تا کنون در این قرن هر سه حریف رئال مادرید از نظر هزینه خالص نقل و انتقالات، سه جایگاه از چهار مکان برتر را به خود اختصاص داده‌اند. اولین آن یعنی سیتی با -1.52 میلیارد سرمایه در صدر جدول پول‌دارترین باشگاه است. چلسی با -1.1 میلیارد تیم سوم جدول می‌باشد و پاریسن‌جرمن با -950 میلیون جایگاه چهارم را دارد اما رئال مادرید با -939 میلیون در رتبه ششم این لیست قرار دارد.
پاریسی‌ها منابع پولی خود را روی ستاره‌های بزرگ متمرکز کرده است.
این باشگاه فرانسوی، حریف رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی، جدیدترین تیم از سه رقیب مادریدی بود که از افزایش سرمایه گذاری خارجی استقبال کرد. سازمان سرمایه گذاری قطر این تیم را در سال 2012 خریداری کرد و یک باشگاه پر زرق و برق اما ناموفق (دو عنوان قهرمانی لیگ 1 و یک جام برندگان جام را برجسته کرد) به قدرت فوتبال فرانسه تبدیل شد و با هفت عنوان لیگ و 6 جام حذفی فرانسه از آن زمان به بعد این تیم کمی بهتر شده است. با این حال، قطر برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در پاریس فرود آمد و پاریسن‌جرمن علی‌رغم این‌که ترکیبی پر ستاره که در این فصل شامل خط حمله کیلیان امباپه، لیونل مسی و نیمار بود، تنها توانسته یک فینال را مدیریت کند که آنرا هم به بایرن مونیخ باختند.
رومن آبراموویچ روند مالکیت در فوتبال انگلیس را تغییر داد.
چلسی تنها یکی از سه تیمی است که موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شده و آن هم دو بار. در واقع آنها قهرمان فعلی هستند. پیروزی دیگر آنها در سال 2012 بود، زمانی که آنها بایرن مونیخ را در فینال در آلیانز آرنا شکست دادند.
چلسی تنها یک باشگاه لندنی بود تا این‌که در سال 2003 توسط رومن آبراموویچ خریداری شد. از آن زمان آنها پنج عنوان از 6 عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر را به دست آورده‌اند (دیگری در سال 1955) و لیگ قهرمانان اروپا را از دو قهرمان جام ملت‌های اروپا گرفته است. جام‌هایی که در ویترین جام‌های اروپایی آن‌ها حضور داشتند.
منچستر سیتی بهترین نمونه از این است که چگونه می‌توان ثروت عظیم را به حداکثر رساند.
در شمال انگلستان، با پروژه منچستر سیتی روبرو می‌شویم که به اندازه پروژه‌های پی‌اس‌جی و چلسی جاه طلبانه است و همچنین با هدف اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ساخته شده است.
در سال 2008، گروه ابوظبی یونایتد راه اندازی شد که سیتی را به نیروی پیشرو در فوتبال انگلیس تبدیل کرد. از زمان ورود سرمایه‌گذاری خاورمیانه، آن‌ها پنج عنوان از هفت عنوان داخلی خود را به دست آورده‌اند (قبلی در سال 1968 بود)، اما به طور مداوم در قهرمانی لیگ قهرمانان شکست خورده‌اند. سقف آنها فینال فصل 2020/21 است، زمانی‌که تیم پپ گواردیولا توسط چلسی شکست خورد.
سیتی آخرین مانع رئال مادرید قبل از فینال 2022 است. یک باشگاه دولتی جدید در مسیر لوس بلانکوس با ویارئال و لیورپول در طرف دیگر قرعه کشی و 13 بار قهرمان اروپا امیدوار است اقتدار خود را بر نظم جدید فوتبال جهان و اروپا تحمیل کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала