رادیو صدای میمنه خاموش شد

© Sputnikفاریاب
فاریاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
عضو شوید
کار یک رادیو در ولایت میمنه متوقف شده و وضعیت دیگر رادیوهای این ولایت نیز خراب است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، قطب الدین کوهی؛ رئیس انجمن ژرنالیستان ولایت فاریاب، امروز شنبه، 27 حمل گفت: وضعیت رسانه ها در فاریاب اسفبار است، فعالیت رادیو میمنه آخر هفته گذشته متوقف شد.
به گفته کوهی رادیو میمنه، از نزدیک به 9 سال پیش در فاریاب نشرات داشت و از سوی فعالین فرهنگی این ولایت حمایت می شد؛ اما پس از تحولات اخیر، دیگر فرهنگیان فاریاب توان پرداخت مصارف این رادیو را نداشتند و ناگزیر درب این رسانه را بستند.
فاریاب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2022
طالبان نیروهای تازه نفس به میمنه فرستادند
رادیو میمنه در فاریاب دو کارمند رسمی و 25 کارمند غیر رسمی داشت که اکثرشان را دانشجویان رشته ژرنالیزم این ولایت تشکیل می داد که برای آموزش و یادگیری با این رادیو همکار بودند.
وی افزود: با آمدن طالبان از میان 10 رادیو که در گذشته فعالیت داشتند تنها چهار رادیو در این ولایت فعال مانده است.
رئیس انجمن ژرنالیستان فاریاب می گوید که از میان چهار رادیوی فعال در فاریاب دوتای آن مربوط به دولت است و دو رادیوی خصوصی در این ولایت فعالیت دارند؛ اما وضعیت آنان نیز خراب است و با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.
این فعال رسانه ای فاریاب تاکید کرد که اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد، تا یک الی دو ماه آینده دو رادیوی خصوصی دیگر نیز از فعالیت بازخواهند ماند.
کوهی گفت که تمامی 25 نشریه این ولایت نیز پس از تحولات اخیر از فعالیت بازمانده اند و از میان 47 خبرنگار در فاریاب تنها سه الی چهار تن فعال هستند.
در کنار این، خبرنگاران فاریاب نیز گفتند: از هشت ماه بدین سو حکومت طالبان حاضر به دادن مصاحبه و اطلاعات به خبرنگاران نیستند و تاکنون قادر به دیدار با والی و مقامات محلی طالبان در این ولایت نشده اند.
به گفته خبرنگاران فاریاب، شمس الله محمدی؛ رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در فاریاب تنها مقام حکومتی است که به اندازه صلاحیت اش به خبرنگاران این ولایت اطلاعات می دهد و سایر مسئولان روی خوشی به خبرنگاران نشان نمی دهند.
خبرنگاران فاریاب تاکید کردند که در گذشته به جز آینه، آریانا و یک الی دو رسانه تصویری، سایر تلویزیون ها فعالیت نداشتند؛ اما با آمدن طالبان فعالیت رسانه های تصویری کاملا متوقف شده است.
به گفته آنها در دوره جمهوریت به دلیل ناامنی کمتر به رسانه و خبرنگاران فاریاب توجه شده بود؛ اما با آمدن طالبان وضعیت رسانه های این ولایت بدتر شده و شمار زیادی از خبرنگاران این ولایت ترک وظیفه کرده اند.
مسئولان گروه طالبان حاضر به پاسخگویی در این باره نشدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала