زاخارووا: آلمان سال هاست در اوکراین فعالیت های نظامی-بیولوژیکی انجام می‌دهد

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید آلمان به همراه ایالات متحده سال هاست که در اوکراین فعالیت های بیولوژیکی نظامی انجام می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید که آلمان، همراه با ایالات متحده، سال هاست که فعالیت های نظامی-بیولوژیکی فشرده ای را در اوکراین انجام می دهد.
زاخارووا خاطرنشان کرد که این امر تا حد زیادی برلین را برانگیخته است تا "فعال تر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا تلاش دارد روسیه را به استفاده از سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی در اوکراین متهم کند".
زاخارووا در مصاحبه با RT گفت: " بر اساس اطلاعات تایید شده، طرف آلمانی کار خود را در زمینه مطالعات بیولوژیکی با متحدان آمریکایی که شبکه ای متشکل از حداقل 30 آزمایشگاه بیولوژیکی را در اوکراین ایجاد کردند، هماهنگ کرد و از جمله، تحقیقات خطرناکی در آنجا انجام شد.
وی تاکید کرد: ما از مقامات آلمانی می‌خواهیم که فوراً از انتشار مطالب دروغین در مورد قصد روسیه برای استفاده از سلاح‌های ممنوعه توسط قوانین بین‌المللی جلوگیری کنند.
زاخارووا ابراز اطمینان کرد که چنین اظهاراتی "تنها می‌تواند نیرو های نئونازی اوکراین را به انجام اقدامات وحشتناک‌تری تحریک کند که مسئولیت اخلاقی عواقب غم‌انگیز آن بر دوش برلین نیز خواهد بود".
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала