گربه ها نام صاحب خود را می‌دانند و آنها می شناسند

CC0 / Pixabay / Рыжий кот. Архивное фото
Рыжий кот. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
عضو شوید
تحقیقات جدید دانشمندان جاپانی نشان می دهد که گربه ها نام صاحب خود را می دانند و همینطور میتوانند دوست های هم نوع خود را تشخیص دهند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Daily Mail محققان جاپانی 48 گربه را بررسی کردند که با حداقل دو حیوان خانگی دیگر، چه در یک خانه یا در یک مرکز نه‌داری از حیوانات زندگی می‌کردند.
هر حیوان، صدای ضبط شده ای از صاحب خود می شنید که نام گربه ای را که با آن زندگی میکرد ، صدا می کرد. سپس یا تصویری از آن گربه بر روی صفحه کامپیوتر ظاهر می شد یا تصویری از گربه دیگری که گربه مورد مطالعه با آن دوست است.
از میان آنان، 19 گربه که در یک خانه زندگی می کردند، هنگامی که تصویر گربه ای را که نامش خوانده می شد، به نمایش درمی آمد، مدت بیشتری را به خیره شدن به تصویر می گذراندند که واکنشی معمول در صورت تعجب حیوانات است.
همچنین در یک آزمایش دیگر، به گربه ها تصویر صاحب شان یا خودشان در هنگام صدا زدن نامشان نشان داده شد و گربه هایی که در خانواده های بزرگتر زندگی می کردند، هنگامی که تصویر و نام با هم مطابقت نداشتند، برای مدت طولانی تری از روی تعجب به تصویر خیره می شدند.
پژوهشگران این مطالعه از دانشگاه" کیوتو" گفتند که نتایج نشان می دهد گربه ها نام یکدیگر و احتمالاً نام صاحبان خود را می دانند.
آن ها می گویند:یک توضیح ممکن به رقابت مربوط می شود. یک گربه امکان دارد هنگامی که صاحبش نام او را صدا می زند، غذا دریافت کند، اما وقتی نام گربه دیگری را صدا می زند، خبری از غذا نیست.
با این حال، گربه‌ها هرگز در زمینه غذا با انسان رقابت نمی‌کنند، بنابراین نمی‌توان به این دلیل، خیره شدن گربه‌های به تصویر صاحبانشان را توجیه کرد و به نظر می‌رسد گربه‌ها صاحبان و دوستان خود را می‌شناسند و نام آنها را می‌دانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала