هشدار آمریکا به طالبان در خصوص عواقب بسته ماندن مکاتب دختران

© REUTERS / Pool / Carlos BarriaРуководитель пресс-службы Госдепартамента США Нед Прайс
Руководитель пресс-службы Госдепартамента США Нед Прайс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
عضو شوید
وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ی هشدار داده که ادامه بسته ماندن مکاتب دختران در افغانستان عواقب جدی برای طالبان را در پی خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا با نشر اعلامیه‌ای یک بار دیگر تاکید کرده که طالبان باید مکاتب را به روی دختران بالا تر از صنف ششم باز کند.

ندپرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که تعطیل مکاتب متوسطه و لیسه دختران از سوی طالبان میلیون‌ها افغان را نا امید کرده است.

پرایس همچنین گفته است که مسدود نمودن مکاتب دختران خلاف وعده‌های طالبان است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا تاکید کدره در صورت که نیم جمعیت یک کشور از تحصیل محروم باشد، در آن صورت نمی توان در عرصه سیاسی و اقتصادی پیشرفت کرد.

او افزود که آمریکا و شرکای بین المللی از برنامه‌های معارف و آموزش افغانستان حمایت می کنند و از طالبان میخواهند تا طبق وعدهٔ خود،‌ موانع را که سد راه مکاتب دختران قرار دارد بردارند.

پرایس خاطر نشان کرده که ادامه مسدود ماندن مکاتب دخترانه برای طالبان عواقب جدی دارد؛ اما او در مورد چگونگی عواقب این کار برای طالبان مشخصاً چیزی نگفته است.

این در حالی است که اخیراً طالبان نیز گفته که کار روی بازگشایی مکاتب دخترانه جریان دارد؛ اما در مورد زمان دقیق آن چیزی نگفته اند.
گفتنی است که طالبان همزمان با آغاز سال تعلیمی در سوم حمل برخلا وعده قبلی خود، اعلام کرد که بازگشایی مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم تا امر ثانی معتطل قرار گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала