واکنش امرالله صالح به یورش هوایی پاکستان: پاکستان با بودن گروه مزدورش هرکاری با افغانستان می کند

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان نوشته است، که برای نخستین بار نیروی هوایی پاکستان چند نقطه از خاک ما را بمباران کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور گریزی افغانستان در برگه رخنامه اش در واکنش به یورش های هوایی پاکستان چنین نوشته است: برای اولین بار قوای هوایی پاکستان چندین نقطه از خاک ما را بمباردمان نموده است. چون کابل در زیر سلطه ی یک گروه مزدور و نیابتی قرار دارد راولپندی هیچ نوع نگرانی از عواقب این تجاوز آشکار خود ندارد.
Истребитель Dassault Mirage 5 пакистанских ВВС на фоне F-16 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
یورش های هوایی مرگبار پاکستان بر کُنر، خوست و پکتیکا
او همچنان افزوده است، که البته تجاوز غیر آشکار و نقاب دار پاکستان ده ها سال است که مردم ما را به خاک و خون می کشاند. عوامل مختلف باعث شده است که تحریک طالبان پاکستان دست به اسلحه برده و با اسلام آباد با میله تفنگ صحبت کند.
در پایان واکنش اش صالح نوشته است: شاید یکی از راه حل ها این باشد که برای تحریک طالبان پاکستان در دوحه مرکز قطر دفترسیاسی باز شود و مذاکرات زیر نظر سازمان های جهانی آغاز یابد. اگر این نسخه را اسلام آباد برای ملت ما تحمیل کرد بهتر است آنرا برای خود نیز مورد غور قرار دهد.
یادآوری می کنیم، که پس از کشته شدن 7 نظامی پاکستان در مرز افغانستان، پاکستان دست به راکت پراکنی و یورش های هوایی بر خاک افغانستان زد که در آن بیش از 20 تن کشته و زخمی شده اند. پاکستان همچنان کاردار گروه طالبان در پاکستان را فراخواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала