چین: جهان تاوان "تحریم های عجولانه" آمریکا علیه روسیه را می‌پردازد

© Fotolia / AlexkichНадпись "санкции", сложенная из кубиков между флагами США и России
Надпись санкции, сложенная из кубиков между флагами США и России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
عضو شوید
یک رسانه چینِ در گزارشی درباره پیامدهای تحریم های ضد روسیه برای اقتصاد جهانی صحبت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه چینی گلوبال تایمز (GT) در مقاله ای می‌نویسد: تحریم‌های نسنجیده آمریکا علیه روسیه که یکی دیگر از ماجراجویی‌های ژئوپلیتیکی آمریکاست، باید توسط تمام جهان پرداخت شود.
نشریه بر این باور است که آخرین داده ها در مورد تورم در جهان نشان می دهد که این همه نتیجه رویداد ها در اوکراین و تحریم های ضد روسی کشورهای غربی است.
در عین حال خاطرنشان می شود که در افزایش شدید قیمت ها در جهان عوامل بسیاری از جمله همه گیری ویروس کرونا نیز دخیل بوده است.
با این حال، همانطور که گلوبال تایمز می نویسد، افزایش قیمت های انرژی و کالاها به دلیل بحران اوکراین و تحریم ها، بدون شک تورم جهانی را تشدید کرده است.
علاوه بر این، روزنامه نگاران چینی دراین مقاله می‌گویند که اتهامات آمریکا علیه سایر کشورها تلاشی برای انتقال اندختن قصور خود به گردن دیگران و توطئه ای شوم که هدف آن سرپوش گذاشتن بر ناکامی های خود، مانند تسلیم شدن در برابر ویروس و هزینه های هنگفت محدودیت علیه مسکو است.
این در حالی است که قتصاددانان چینی پیشتر در مصاحبه با گلوبال تایمز بیان داشتند که سیاست تحریمی واشنگتن علیه روسیه با هدف تضعیف استراتژی اروپا در استقلال و خوداتکایی و همچنین گره زدن روابط اقتصادی اروپا با امریکاست.
به گفته کارشناسانی که این نشریه با آنها مصاحبه کرده است، واشنگتن از عملیات ویژه روسیه در اوکراین برای وادار کردن غرب به قطع روابط اقتصادی با مسکو استفاده کرده است. در عین حال، انگیزه‌های بسیار "خودخواهانه" در خواسته‌های آمریکا از متحدان اروپایی برای اعمال تحریم بر انرژی روسیه وجود دارد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала