آنتونوف: آمریکا با تهدید و فشاربه دنبال گسترش بیشتر تحریم های ضد روسیه است

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر غرب روسیه را مجازات میکند: آیا او از عهده این کار برخواهد آمد؟
غرب روسیه را مجازات میکند: آیا او از عهده این کار برخواهد آمد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
عضو شوید
سفیر روسیه در واشنگتن معتقد است که ایالات متحده آمریکا تلاش دارد کشور های لاتین را به اعمال تحریم ها علیه روسیه تشویق کند.
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت: طرف آمریکایی با تهدید و فشار تلاش می کند کشورهای آمریکای لاتین را مجبور به پیوستن به تحریم های ضد روسیه کند.
برایان نیکولز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که ایالات متحده از همسایگانش در نیمکره غربی انتظار دارد به اعمال تحریم ها علیه روسیه بپیوندند.
به گفته آنتونوف، مو ضع گیری مستقل کشورهای آمریکای لاتین با گذشت هر روز عصبانیت بیشتر در وزارت امور خارجه آمریکا را تشدید می‌کند.
این دیپلمات می‌گوید: "هدف از چنین اظهاراتی روشن است: ترساندن شرکای خود با تهدید محدودیت‌های ثانوی به عنوان مجازاتی برای عدم پیوستن به کمپین ضد روسی."
Флаг США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2022
آمریکا از تحریم ها علیه روسیه برای گسترش نفوذش "گرز" ساخته است
وی افزود: واشنگتن نگران آسیب احتمالی تحریم ها برای کشورهای منطقه نیست.
یادآوری می‌کنیم پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: اعمال تحریم‌ها از سوی کشورهای غربی در واقع به جای مسکو به خود آن کشورها ضربه خواهد زد.
علاوه بر این، پوتین گفت که افزایش قیمت فرآورده های نفتی در ایالات متحده تقصیر مقامات آمریکایی است و آنها سعی دارند روسیه را مقصر بدانند.
رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت: قبلاً تحریم صادرات محصولات نفتی میلیون‌ها عنوان نفر در کشورهای اروپایی را تحت تاثیر قرار داده است که البته آمریکا هم از این قضیه مستثنی نبوده است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала