محبوبیت بایدن به پایین‌ترین حد رسید

© REUTERS / Kevin LamarqueПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
عضو شوید
نتایج یک نظرخواهی اخیر میزان گسترده نارضایتی آمریکایی ها از عملکرد رئیس جمهور آن کشور را نشان می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک،آخرین نظرسنجی که از سوی شبکه خبری CNN آمریکا منتشر شد، نشان می‌دهد محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به کمترین حد خود رسیده است.
در این نظرسنجی فقط 41درصد آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را تایید کردند. این در حالی است در چنین زمانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا حمایت 42 در صد آمریکایی ها را با خود داشت.
در گزارش این شبکه آمده است: "پایین‌ترین سطح اعتماد به رئیس‌جمهور ایالات متحده بیان می‌دارد که آمریکایی ها با رئیس‌جمهوری روبرو هستند که خود مشکلات بزرگتری دارد".
موسسه گالوپ نیزروز سه‌شنبه، هفته گذشته(12 آپریل) با نشر گزارشی اعلام کرد که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در نیمه دوم سال 2021 میلادی و همزمان با خروج از افغانستان محبوبیت‌اش را با درصدی بالا از دست داد.
بر اساس گزارش گالوپ، تا اوایل ماه اگست 2021، میانگین محبوبیت رهبری آمریکا در سراسر جهان و در 46 کشور 49 درصد بود، اما این رقم پس از ماه اگست و در نیمه دوم همین سال کاهش یافت.
بررسی‌های تازه انجام‌شده در 70 کشور نشان می‌دهد که میزان محبوبیت بایدن، پس از خروج آمریکا از افغانستان، به 43 درصد کاهش یافته است.
بایدن در آغاز دوره ریاست جمهوری‌اش به طور میانگین از 45 درصد محبوبیت در 116 کشور برخوردار بود.
موسسه گالوپ به این باور است که عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور که موجی از انتقادها را متوجه بایدن کرد، به برداشت عمومی از امریکا آسیب زده است.
گفتنی است که خروج آمریکا از افغانستان مشکلات سیاسی و اقتصادی شدیدی را به بار آورد و با خروج نیروهای خارجی از افغانستان بحران اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در این کشور بیشتر شد.
از مسئله خروج آمریکا از افغانستان ابتدا به طور گسترده حمایت شد، اما فرار اشرف غنی، رئیس‌جمهوری این کشور، هجوم مردم به فرودگاه کابل و کشته شدن 13 سرباز آمریکایی در حمله تروریستی به این فرودگاه انتقادهای زیادی به همراه داشت و عملکرد رئیس‌جمهوری آمریکا را بیش از پیش زیر سوال برد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала