زلنسکی منتظر بایدن است

© REUTERS / Umit BektasЗеленский
Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2022
عضو شوید
زلنسکی طی سخنرانی اعلام نمود که منتظر رئیس جمهور امریکا به کیف است.
به گزارش اسپوتنیک،ولادیمر زلنسکی گفت به سفر جو بایدن رئیس جمهور امریکا به کیف حساب می کند.
زلنسکی طی مصاحبه ای با سی ان ان گفت: "فکر می کنم بایدن بیاید. البته این تصمیم اوست. مسئله امنیت وجود دارد. اما من فکر می کنم به عنوان رهبر ایالات متحده باید اینجا بیاید و ببیند."
Американские военные на базе возле месторождения Омар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
آشکار شدن ناتوانی نظامی امریکا به دلیل وضعیت اوکراین
وی افزود، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را به اوکراین دعوت کرده است. زلنسکی گفت: "من او را به هر زمانی که فرصت داشته باشد دعوت کردم."
پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده هنوز در باره امکان اعزام یکی از اعضای ارشد دولت خود به کیف تصمیم نگرفته است.
بایدن در پاسخ به این سوال که آیا آماده است به زودی مقامات بلندپایه ای را برای سفر به اوکراین بفرستد، گفت: "ما اکنون در حال تصمیم گیری در این خصوص هستیم."

پیشتر روزنامه پولیتیکو خبر داد که ایالات متحده در حال مذاکره برای اعزام یکی از اعضای دولت برای دیدار با ولادیمیر زلنسکی و نشان دادن حمایت از اوکراین است. هنوز تصمیم نهایی در این مورد اتخاذ نگردیده است.

همانطور که اشاره شد از جمله نامزدهای احتمالی برای این سمت، شخص بایدن و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور امریکا هستند. با این همه، به گفته منابع این نشریه، محتمل ترین سناریو این است که وزیر خارجه یا دفاع امریکا به کیف بروند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала