مارین لوپن به حیف و میل پول از سوی اتحادیه اروپا متهم شد

© Sputnik / Ramil SitdikovФранцузский политик Марин Ле Пен
Французский политик Марин Ле Пен - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2022
عضو شوید
نماینده حزب دست راستی افراطی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و اطرافیانش از سوی اتحادیه اروپا به حیف و میل پول متهم شدند.
به گزارش اسپوتنیک، مارین لوپِن رقیب رئیس جمهور فرانسه در انتخابات پیش رو، از سوی اتحادیه اروپا به دست داشتن در اختلاسی ۶۲۰ هزار یورویی متهم شد.
دفتر مبارزه با فساد مالی اتحادیه اروپا در گزارشی ۱۱۶ صفحه‌ای، او و شماری از اعضای حزب دست راستی "جبهه ملی فرانسه" از جمله پدرش را به اختلاس متهم کرده است.
Лидер политической партии Франции Национальный фронт, кандидат в президенты Франции Марин Ле Пен во время встречи с президентом РФ Владимиром Путиным - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2022
مارین لوپن: در صورت پیروزی در انتخابات فرانسه از ناتو خارج می شود
بر پایه این گزارش، لوپن و هم‌حزبی‌های او هنگام عضویت در پارلمان اروپا، مبلغی معادل ۶۲۰ هزار یورو را صرف مصارف حزبی کرده‌اند. در این میان لوپن شخصاً به اختلاس ۱۳۷ هزار یورویی متهم شده است.
بحث استفاده لوپن از وجوه عمومی اتحادیه اروپا برای مصارف شخصی و حزبی از سال ۲۰۱۸ مطرح بوده اما انتشار این گزارش که یک هفته پیش از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه رخ داده می‌تواند بر کارزار انتخاباتی او اثرگذار باشد.
لوپن از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ نماینده پارلمان اروپا بود.
به طور خاص، اشاره شده است که او و اعضای حزبش از "انجمن ملی" بودجه های بودجه پارلمان اروپا را برای اهداف مربوط به سیاست داخلی فرانسه خرج کردند. علاوه بر این، خاطرنشان می شود که این پول برای نیازهای شخصی یا برای خدمات شرکت های نزدیک به حزب انجمن ملی استفاده شده است.
وکیل این سیاست‌مدار راست افراطی با رد این اتهامات گفت:‌ "مارین لوپن به این [اتهام] اعتراض دارد. او معترض است که به جزئیات این گزارش دسترسی ندارد".
پیش از دور دوم انتخابات که قرار است رقابتی بین "امانوئل ماکرون" رئیس‌جمهور فعلی و لوپن در ۲۴ اپریل باشد، هزاران نفر در تظاهرات ضد فاشیستی و ضد نژادپرستی روز شنبه در ده‌ها شهر در سراسر فرانسه شرکت کردند که بزرگترین آن در پایتخت برگزار شد. گفتنی است ماکرون در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به عهده دارد.
هدف اصلی تظاهرکنندگان نشان دادن مخالفت خود با لوپن بود که چپ‌گراها او را یک سیاستمدار راست افراطی می‌دانند. با این حال، بسیاری از مخالفان لوپن از دورنمای یک دوره دیگر ریاست‌جمهوری ماکرون هم خشنود نیستند. در واقع شعار اصلی این راهپیمایی "نه ماکرون، نه لوپن" بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала