وزارت داخله طالبان: پس از عید روند توزیع یونیفورم تازه آغاز خواهد شد

© Photo / twitter.com/moiafghanistanوزارت داخله طالبان: پس از عید روند توزیع یونیفورم تازه آغاز خواهد شد
وزارت داخله طالبان: پس از عید روند توزیع یونیفورم تازه آغاز خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2022
عضو شوید
وزارت داخله طالبان می‌گوید که کار یونیفورم نیروهای امنیتی تکمیل شده است و پس از ماه رمضان به نیروهای امنیتی توزیع خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخله طالبان، گفت: "کار یونیفورم نیروهای پولیس امارت اسلامی تکمیل شده است و بعد از عید روند توزیع آن آغاز خواهد شد. در قدم نخست یونیفورم به مجاهدین که در کابل استند توزیع خواهد شد و پس از به مجاهدین که در ولایات است توزیع خواهد شد".
از سویی هم، برخی از پایتخت نشینان می‌گویند که مشخص نشدن یونیفورم نیروهای طالبان سبب چالش‌های از جمله سرقت‌های مسلحانه به شهروندان کشور شده است.
ذبیح، باشنده پایتخت گفت: "از امارت اسلامی خواهشمند هستیم تا به ارگان‌های امنیتی یک یونیفورم مشخص را ایجاد کند".
در همین حال، شماری از آگاهان نظامی داشتن یونیفورم را در کاهش جرایم جنایی در کشور مهم می‌دانند و می‌گویند که داشتن یونیفورم نظم را میان نیروهای امنیتی و دفاعی نشان می‌دهد.
اسد الله ندیم، آگاه مسایل نظامی گفت: "بدون یونیفورم در حقیقت یک نوع بی دسپلینی را در جامعه در اداره امور نظامی بوجود می‌آورد که اعتماد به کسانی که سلاح در دست دارند از بین می‌رود".
پیش از این نیز بارها مسوولان طالبان گفته اند که یونیفورم‌های مشخص شده را به نیروهای دفاعی و امنیتی توزیع می‌کنند اما اکنون که نزدیک به هشت ماه از روی کارآمدن دوباره طالبان در کشور می‌گذرد تا هنوز نیروهای این گروه به یونیفورم‌های مشخص شده ملبس نشده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала