وزارت دفاع طالبان: هیچ کشوری نباید افغانان را به عمل بالمثل مجبور بسازد

© Photoعنایت الله خوارزمی
عنایت الله خوارزمی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2022
عضو شوید
وزارت دفاع طالبان حمله های هوایی پاکستان را بر ولایت های خوست و کنر ظالمانه می داند و هشدار می دهد که هیچ کشوری نباید افغانان را مجبور به عمل بالمثل بسازد.
به گزارش اسپوتنیک، عنایت الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان در یک نوار تصویری گفت: "هیچ کشوری افغان‌ها را نه آزماید و افغان‌ها را مجبور نسازد که عمل بالمثل نماید چون افغان‌ها در طول تاریخ ثابت ساخته اند که در برابر هیچ متجاوزگر بی جواب نمی‌مانند".
جمعه شب جنگنده‌های پاکستانی بخش‌هایی از ولایت های خوست و کنر را بمباردمان کردند و بر بنیاد گزارشها در نتیجه آن بیش از 41 تن کشته شدند.
در همین حال معترضان خشمگین در ولسوالی غنی‌خیل ننگرهار صبح یکشنبه با سر دادن شعارهای ضد پاکستان، خواهان جلوگیری از تکرار حمله های پاکستان بر خاک افغانستان شدند.
این حمله های هوایی و راکت پرانی پاکستان بر خاک افغانستان با واکنش های گسترده یی رو به رو شده اند.
حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین این حمله ها را نقض حاکمیت ملی افغانستان می داند.
نماینده گی همیشه‌گی افغانستان در ملل متحد نیز آن را تجاوز علیه تمامیت ارضی افغانستان و نقض آشکار قوانین بین‌المللی خوانده است.
اما وزارت خارجه پاکستان در یک اعلامیه گفته است که نظامیان مرزی این کشور از خاک افغانستان هدف قرار گرفته اند و باجود تماس‌های مکرر با حکومت افغانستان این حمله ها ادامه داشته اند.
در این اعلامیه آمده است که پاکستان به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلالیت افغانستان احترام دارد و خواهان همکاری با حکومت افغانستان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала