امریکا از ترس روسیه تحویل F-16 به بلغاریا را معطل کرد

© Photo / BoeingСамолет F-15EX, разрабатываемый компанией Boeing
Самолет F-15EX, разрабатываемый компанией Boeing - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2022
عضو شوید
ایالات متحده تحویل F-16 به بلغاریا را به دلیل ترس از نشت اطلاعات به روسیه به تاخیر انداخت.
به گزارش ریانووستی، پورتال Euractiv با اشاره به داده های دو وزیر دفاع سابق بلغارستان گزارش داد که ایالات متحده تحویل F-16 های خود به بلغارستان را به دلیل ترس از درز اطلاعات طبقه بندی شده به روسیه به تعویق می اندازد.
همانطور که وزیر دفاع سابق این کشور ولیزار شالامانوف اعلام کرد، بلغارستان "در زمینه حفاظت از اطلاعات طبقه بندی شده مشکل دارد" و در ارتباط با این موضوع، تحویل جنگنده ها به تعویق افتاده است.
U.S. Air Force F-16 Fighting Falcon - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
تلاش ها جهت جلوگیری از فروش اف-16 به ترکیه در امریکا
به گفته تودور تاگاف، یکی دیگر از رئیس‌های سابق وزارت دفاع، فناوری‌های مخفی برای تولید جت‌های جنگنده ممکن است به دست روس‌ها برسد. به عنوان مثال، روسیه هنوز به پایگاه هوایی نظامی گراف ایگناتیوو، واقع در نزدیکی پلوودیو، دومین شهر بزرگ بلغارستان، دسترسی دارد.
وزیر پیشین خاطرنشان کرد: باید تضمینی 110 درصدی وجود داشته باشد که پای روس ها آنجا نخواهد بود.
این پرتال تصریح می کند که سال گذشته مقامات بلغارستانی گزارش دادند که گروهی از افراد مظنون به جاسوسی برای روسیه را در وزارت دفاع شناسایی کرده اند که گویا هدف آنها کسب اطلاعات در مورد جنگنده های F-16 بوده است.
ستایش امریکایی‌ها از جنگنده مرموز روسی شبیه اف-16 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2021
ستایش امریکایی‌ها از جنگنده مرموز روسی شبیه اف-16
پیش از این، استفان یانف، وزیر دفاع بلغارستان گفته بود که تحویل جنگنده‌های F-16 آمریکایی که هزینه آن توسط بلغارستان پرداخت می‌شود، به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا چند ماه به تعویق خواهد افتاد.
قرارداد F-16 Block 70 به ارزش 1.26 میلیارد دلار در جولای 2019 اجرایی شد. قرار بود بلغارستان اولین جنگنده را تا اواسط سال 2023، چهار فروند دیگر را تا پایان همان سال و بقیه را در سه ماهه اول سال 2024 دریافت کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала