وال‌استریت ژورنال: عربستان رئیس جمهور یمن را وادار به استعفا کرد

© AFP 2023 / Mohammed HuwaisПрезидент Йемена Абд Раббо Мансур Хади
Президент Йемена Абд Раббо Мансур Хади - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2022
عضو شوید
عبدربه منصور هادی به دلیل فشار از سوی عربستان سعودی وادار به استعفا شد و قدرت را به یک شورای جدید رهبری واگذار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع سعودی و یمنی فاش کرد که عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن پس از فشار های زیاد از سوی ریاض د از سمت خود کناره‌گیری نموده و قدرت را به یک شورای جدید رهبری متشکل از هشت نماینده از گروه‌های مختلف یمنی واگذار کرده است
عربستان سعودی در هفته‌های اخیر به رئیس جمهوری یمن فشار آورده بود تا استعفا کند و اکنون نیز مقامات ریاض او را در خانه خود حبس کرده و ارتباطاتش را محدود ساخته‌اند.
این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات سعودی و یمنی که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان فرمانی کتبی به منصور هادی تحویل داد تا طبق آن اختیارات خود را به شورای ریاستی که متشکل از هشت نماینده از گروه‌های مختلف یمنی است، واگذار کند.
به گفته این منابع، برخی از مقامات سعودی تهدید کردند به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای ترغیب منصور هادی به کناره گیری، آنچه را که به گفته آنها شواهدی دال بر فساد مالی هادی است، منتشر خواهند کرد.
یک مقام سعودی به این روزنامه گفت که هادی از زمان ترک پست خود در داخل خانه‌اش در ریاض بازداشت شده و از دسترسی به تلفن همراه محروم بوده است. اما یکی دیگر از مقامات سعودی گفت که هادی تشویق به استعفا شده است زیرا گروه‌های مختلف یمنی اعتماد خود را به توانایی او برای رهبری کشور از دست داده‌اند.
منصور هادی 7 آپریل جاری کناره گیری خود را اعلام و اختیاراتش را به شورای رهبری جدید واگذار کرد. این در حالی است که یمن وارد آتش بسی شده است که امید ضعیفی را برای حل نزاع در فقیرترین کشور شبه جزیره عربستان ایجاد کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала