پاکستان: حملات از خاک افغانستان بر نیروهای ما بیشتر شده است

© @https://twitter.comوزارت امور خارجه پاکستان
وزارت امور خارجه پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2022
عضو شوید
وزارت خارجه پاکستان از افزایش شدید حملات ازسوی مرزهای افغانستان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: "در چند روز اخیر، حملات در امتداد مرز پاکستان و افغانستان به طور قابل توجهی افزایش یافته است که در آن نیروهای امنیتی پاکستان از آن سوی مرز هدف قرار می گیرند."
عاصم افتخار احمد سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که پاکستان شاهد افزایش شدید حملات از سوی افغانستان است و از دولت افغانستان می خواهد که امنیت منطقه مرزی را تامین کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: "طی چند روز گذشته، افزایش قابل توجهی در حوادث در امتداد مرز پاکستان و افغانستان رخ داده است که در آن نیروهای امنیتی پاکستان از خارج مورد حمله قرار می گیرند و پاکستان در چند ماه گذشته بارها از دولت افغانستان خواسته است تا امنیت منطقه مرزی پاکستان و افغانستان را که تروریست ها از خاک افغانستان برای انجام فعالیت های خود علیه پاکستان استفاده می کنند را تامین کند".
این بیانیه افزود که حملات پاکستان اقدامی "تنبیهی" بوده است؛ چرا که اسلام آباد بارها از مقامات فعلی افغانستان خواسته است تا برای متوقف کردن حملات برون مرزی اقدام کنند، اما فایده ای نداشته است.
گفتنی است پاکستان اخیرا مناطقی را در ولایت‌های خوست و کنر هم هدف قرار داده است.
گزارش‌ها حاکی است که تنها در حملات هوایی پاکستان به چهار روستا در ولسوالی "سپیره" خوست، دست‌کم 40 غیرنظامی به‌شمول زنان و کودکان جان باخته‌اند. منابع مستقل تاکنون این آمار را تأیید نکرده‌اند.
در ولایت کنر منابع محلی می‌گویند که در حملات توپخانه‌ای پاکستان در ولسوالی شلتن این ولایت، هم شش نفر به‌شمول یک زن و پنج کودک جان باخته‌اند. برخی از ساکنان محل می‌گویند که این حملات نیز توسط هواپیما انجام شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала