آیا در بیداری خواب دیده اید؟

© Fotolia / 2mmediaخواب های مان چه حکایت میکنند
خواب های مان چه حکایت میکنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2022
عضو شوید
دانشمندان تمرینات روانی خاصی را ایجاد کرده‌اند که این امکان را میدهد تا بیدار خواب و رویا را ‌ببینیم. این همان رویای شفاف است و دانشمندان امیدوارند که چنین تمرینات به مبارزه علیه وحشت های شبانه کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، رویاهای شفاف افسانه نیستند، واقعیت هم نیست، زیرا کسی چنین تجربه را باخود دارد. این احتمال وجود دارد که رویای شفاف ممکن است فوایدی برای صحت روان داشته باشد، اما دانشمندان می‌گویند در اینجا انجام یک آزمایش علمی رضایت‌بخش دشوار است. تحقیقات جدید در مورد رویای شفاف مسیر را برای به حداکثر رساندن شانس "بیدار شدن" در حالی که فرد هنوز خواب است، پیشنهاد می کند.
Спящий на груди отца мальчик - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2022
ساخت یک سیستم هوشمند برای بهبود کیفیت خواب
دانشمندان گزارش می دهند که تنها نصف مردم تا به حال از خوابیدن آگاه بوده اند و حدود یک چهارم موفق به دیدن رویاهای شفاف شده اند. گروپ از دانشمندان دانشگاه آدلاید در استرالیا نکات جالب در مورد چگونگی به حداکثر رساندن شانس خود برای القای یک رویای شفاف ارائه کرده اند. تحقیقات قبلی در آماده‌سازی مغز برای رویای شفاف موفقیت‌هایی را نشان داده‌اند و به آزمودنی‌ها این امکان را می‌دهد تا حتی در اواسط خواب به محققین سیگنال دهند که در حال تجربه یک رویای شفاف هستند.
Пациент с большим животом и врач - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2022
ارتباط کم خوابی و چاقی؛ آیا کمبود خواب باعث چاقی می‌شود؟
دانشمندان استرالیایی سه روش مختلف را روی یک گروه 169 داوطلب آزمایش کردند. به هر یک از آنها یک پرسشنامه و یک مجله داده شد تا رویاهای خود را به مدت یک هفته ثبت کنند. سپس یک یا چند تکنیک از سه تکنیک القای خواب شفاف را برای تمرین در هفته بعد به آنها داده شد. یکی از تکنیک‌ها از آزمودنی‌ها می‌خواست که در جریان بیداری، بررسی واقعیت خود را تمرین کنند. روش دوم به شرکت کنندگان نیاز داشت که پس از پنج ساعت خواب از خواب بیدار شوند و سپس دوباره بخوابند و سعی کنند وضعیت بین رویا و واقعیت را به تصویر بکشند. روش سوم، به نام (MILD)تحریک خاطره‌ای رویای شفاف، شامل تکرار یک عبارت برنامه‌ریزی ذهنی خاص در هنگام بیداری بود.
"نتایج این مطالعه ما را یک قدم به توسعه تکنیک های القای خواب شفاف بسیار موثر نزدیک تر می کند که به ما امکان می دهد مزایای بالقوه را کشف کنیم. به طور مثال، معالجه کابوس ها و بهبود مهارت های فیزیکی از طریق تمرین در یک محیط رویای شفاف، "دنهولم آسپی، یکی از نویسندگان این اثر می گوید. بنابراین، برای مثال، تکنیک MILDبا "حافظه آینده نگر" کار می کند. یعنی با توانایی یادآوری آنچه در آینده باید انجام شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала