Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رکورد خیره‌کنندۀ "توماس توخل" در نیمه‌نهایی‌ها

© AFP 2023 / INA FASSBENDERتوماس توخل Thomas Tuchel
توماس توخل  Thomas Tuchel - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2022
عضو شوید
توماس توخل تا به حال 11 بار در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال حضور داشته که موفق به 11 پیروزی و صعود به فینال‌ها شده‌است.
به گزارش اسپوتنیک، شب گذشته چلسی در دور نیمه‌نهایی رقابت‌های " اف ای کاپ"، در ورزشگاه ومبلی به مصاف کریستال پالاس رفت و در پایان 90 دقیقه موفق شد با گُل‌های لوفتوس چک و میسون مونت، این تیم را شکست دهد و راهی فینال این رقابت‌ها شود.
توماس توخل سرمربی آلمانی چلسی، با برتری در این دیدار و صعود به فینال، به رکورد خیره‌کنندۀ دست یافت و 11 پیروزی در 11 حضور در نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال کسب کرد.
توخل برای نخستین بار با بروسیا دورتموند حضور در نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی آلمان را تجربه کرد و با شکست 0-3 هرتابرلین، راهی فینال این رقابت‌ها شد.
یک سال بعد، وی در نیمه نهایی بایرن مونیخ را 3-2 شکست داد و با پیروزی 2-1 مقابل آینتراخت فرانکفورت جام را برای تیمش به ارمغان آورد.
توخل این رکورد را در پاریسن‌جرمن ادامه داد و تیمش در نیمه نهایی جام حذفی فرانسه در فصل 2018/19 نانت را 3-0 شکست داد.
در فصل 2019/20، پی‌اس‌جی پیش از پیروزی در فینال جام حذفی مقابل سنت اتین، لیون را در نیمه نهایی شکست داد. در نیمه نهایی جام اتحادیهٔ فوتبال فرانسه در همان فصل، تیم پی‌اس‌جی قبل از پیروزی در فینال مقابل لیون، ریمز را 3-0 شکست داد.
در لیگ قهرمانان 2019/20، او پی‌اس‌جی را با شکست 3-0 آربی لایپزیگ در نیمه‌نهایی، برای نخستین‌بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند و با شکست برابر بایرن از کسب جام بازماند.
موفقیت توخل با چلسی
موفقیت‌های سرمربی آلمانی در چلسی ادامه یافته است. از زمانی که توخل در جنوری 2021 به استمفوردبریج آمد، در پنج مسابقه از 6 رقابتی که تیمش در نیمه‌نهایی آن حضور داشته است، به فینال رسیده است.
او فصل گذشته تیمش را قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ساخت و قبل از پیروزی برابر سیتی در فینال، رئال مادرید در نیمه‌نهایی از پیشرو برداشت.
توخل در همان فصل با شکست منچسترسیتی در نیمه نهایی به فینال جام حذفی رسید، اما سپس 1-0 به برابر لسترسیتی شکست خورد و نتوانست تا جام را بالای سر ببرد.
در سال گذشته، چلسی پس از پیروزی در نیمه نهایی مقابل تاتنهام هاتسپر به فینال جام کارابائو رسید، اما در فینال برابر لیورپول شکست خورد و توخل و تیمش به قهرمانی رسید.
فصل گذشته توخل و تیمش قبل از شکست دادن پالمیراس در فینال، با پیروزی مقابل الهلال در مرحله نیمه نهایی، به فینال راه‌یافتند و قهرمان جام باشگاه‌های جهان شدند.
اکنون توخل این شانس را دارد که جام حذفی را به ویترین خود اضافه کند، زیرا تیمش در نیمه‌نهایی رقابت‌های اف ای کاپ برابر کریستال پالاس به برتری رسیده و باید در 14 می با لیورپول برای کسب جام قهرمانی مصاف دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала