تیراندازی نظامیان پاکستانی بر معترضان افغان در نیمروز

© Sputnikنیمروز
نیمروز  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2022
عضو شوید
مرزبانان پاکستانی بر معترضان افغانستان در ولایت نیمروز تیراندازی نموده و 8 تن را زخمی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی در ولایت نیمروز می‌گویند که مرزبانان پاکستانی بر معترضان افغانستانی تیراندازی کرده است.
یک منبع محلی که خواست هویت‌اش فاش نشود به رسانه های خبری گفته است که شماری از ساکنان نیمروز امروز (دوشنبه، 29 حمل) در امتداد خط دیورند در اعتراض به تیراندازی اخیر پاکستان بر شهروندان افغانستان، تظاهرات کرده بودند.
سه روز قبل منابع محلی خبر دادند که نظامیان پاکستانی در نزدیکی خط دیورند بر موترهای شهروندان افغانستان شلیک کرده‌اند که در نتیجه‌ی آن یک نفر جان باخته است.
به گفته‌ی منبع، در تیراندازی امروز نظامیان پاکستانی به معترضان افغانستانی دست‌کم هشت نفر زخمی شده‌اند. این تیراندازی در مناطق "چاغی" و "نوکندی" ولایت نیمروز رخ داده است.
منبع گفت که زخمیان به شفاخانه‌ی نیمروز انتقال داده شده‌اند.
پاکستان اخیرا مناطقی را در ولایت‌های خوست و کنر هم هدف قرار داده است.
گزارش‌ها حاکی است که تنها در حملات هوایی پاکستان به چهار روستا در ولسوالی "سپیره" خوست، دست‌کم 40 غیرنظامی به‌شمول زنان و کودکان جان باخته‌اند. منابع مستقل تاکنون این آمار را تأیید نکرده‌اند.
در ولایت کنر منابع محلی می‌گویند که در حملات توپخانه‌ای پاکستان در ولسوالی شلتن این ولایت، هم شش نفر به‌شمول یک زن و پنج کودک جان باخته‌اند. برخی از ساکنان محل می‌گویند که این حملات نیز توسط هواپیما انجام شده است.
حکومت سرپرست طالبان این رشته حملات پاکستان را "ظالمانه" خوانده و قویاً تقبیح کرده است.
حکومت پاکستان اما تاکنون حملات به اهداف غیرنظامی در خاک افغانستان را تأیید نکرده و در عین حال به طالبان "درباره‌ی پناه‌دادن به شبه نظامیان طالبان پاکستانی" در افغانستان هشدار داده‌ است.
وزارت خارجه‌ی پاکستان مدعی شده است که "تروریست‌ها با مصونیت از مجازات از خاک افغانستان برای انجام فعالیت‌ها در داخل پاکستان استفاده می‌کنند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала