ترامپ از روسیه و اوکراین خواست مذاکره کنند

© REUTERS / Octavio Jonesدونالد ترامپ
دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2022
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین آمریکا از روسیه و اوکراین خواسته است از طریق مذاکرات به حل مناقشه بپردازند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Hillدونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده از روسیه و اکراین خواسته است تا با توافق و نشستن پشت میز مذاکره به درگیری ها پایان دهند.
رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: این منطقی نیست که روسیه و اوکراین نمی‌نشینند و روی نوعی توافق کار نمی‌کنند.
ترامپ گفت: "این جنگی است که هرگز نباید اتفاق می‌افتاد، اما افتاد. راه‌حل آن هرگز به خوبی آنچه قبل از آغاز تیراندازی می‌شد، نخواهد بود اما راهکاری وجود دارد و این باید اکنون حل و فصل شود، نه بعدا، وقتی که همه مرده باشند".
ترامپ همچنین افزود که اگر کیف و مسکو پای میز مذاکره ننشینند، چیزی جز "مرگ، ویرانی و خونریزی" باقی نخواهد ماند.
گفتنی است پیش از این، رئیس جمهور پیشین آمریکا در اظهاراتی بیان داشت که ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) در ماموریت خود برای جلوگیری از خونریزی در اوکراین شکست خورده و این شکست نشان دهنده انفعال کامل در میان درگیری ها است. او گفت: "فکر می‌کنم 100 سال دیگر مردم به گذشته نگاه می‌کنند و می‌گویند: ما عقب‌نشینی کردیم، ناتو عقب‌نشینی کرد، از بسیاری جهات من این اتحاد را ببر کاغذی می‌نامم.
او گفت: اگر آنها به سرعت این کار را انجام ندهند، چیزی جز مرگ‌ومیر، ویرانی و کشتار در کار نخواهد بود.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала