محقق: انفجار‌های امروز نسل‌کُشی هدف‌مند و جنایت در برابر بشر است

© Sputnik / Zakarya Safariمحمد محقق، مشاور رییس جمهوری اسلامی افغانستان
محمد محقق، مشاور رییس جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2022
عضو شوید
رهبر حزب وحدت مردم افغانستان ضمن نکوهش انفجارهای امروز، گروه طالبان را بنیان گذار یورش های انتحاری و تشویق کننده یورش های انتحاری دانسته است.
به گزارش اسپوتنیک، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در برگه رخنامه اشت با محکوم‌کردن انفجار‌های امروز در غرب کابل گفته است که تأمین امنیت و حفظ جان مردم مسئولیت طالبان است.
او تاکید کرده است، که این عمل تروریستی، یک نسل‌کُشی هدف‌مند و مصداق واضح جنایت علیه بشریت است.
محقق افزوده است، که وضعیت در درمانگاه ها خیلی غیرانسانی و تکان‌دهنده است.
محقق تصریح کرده است: "ممکن زخمی‌های این حادثه‌ی فاجعه‌بار به جمع شهیدان بپیوندند چون طالبان کسانی را که برای اهدای خون و یا احوال‌گیری از مجروحان به این شفاخانه می‌روند را لت‌وکوب می‌کنند".
به گفته‌ی او: "طالبان با مردم خیلی برخورد ضد انسانی دارند، جان‌باخته‌ها را در یک کانتینر انداخته‌اند و هر کسی که برای جست‌وجوی اقارب گم‌شده‌ی خود مراجعه کند باید یک کانتینر شهید را زیر و رو کند که خیلی رِقت‌بار است".
نام‌برده افزوده است، که طالبان خبرنگاران را که برای تهیه خبر می‌روند را دست‌گیر و زندانی می‌کنند.
محمد محقق طالبان را متهم به تشویق انجام انتحاری در کشور کرده و گفته است که در این روزها مسئولان بلندپایه‌ی آنان در سطح رسانه‌های رسمی عمل انتحاری را تشویق و کندک‌های نظامی انتحاری را ترویج کرده‌اند.
یادآوری می کنیم، که در انفجارهای امروز بر مرکز آموزشی ممتاز و‌ مکتب عبدالرحیم شهید در دشت برچی کابل، نزدیک به ۱۰۰ تن کشته و زخمی شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала