هشداردانشمندان از احتمال "هجوم" موجودات فضایی به زمین

© Depositphotos.com / Elen7475در جستجوی موجودات سیارات دیگر
در جستجوی موجودات سیارات دیگر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2022
عضو شوید
سازمان فضانوردی آمریکا "ناسا" قصد دارد داده‌هایی درباره سیاره زمین و موقعیت منظومه شمسی به نقطه‌ای دوردست در کیهان ارسال کند، که به باور دانشمندان ممکن است به طور ناخواسته به "حمله بیگانگان" به زمین بینجامد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دیلی تلگراف، دانشمندان مؤسسه آینده بشریت آکسفورد (FHI) نسبت به خطر پخش مختصات زمین در فضای بیرونی هشدار داده اند. به نظر آنها دریافت چنین اطلاعاتی می تواند موجودات فرازمینی را برای حمله به سیاره ما تحریک کند و باید این خطر را در نظر گرفت.
ناسا می‌خواهد تصاویر دیجیتالی از منظومه شمسی، سطح کره زمین و ساکنان آن، ترکیبات بیوشیمیایی حیات روی زمین، و همچنین محاسبات اولیه ریاضی و فیزیکی برای ایجاد ابزاری به منظور "ارتباط کیهانی" را به نقطه‌ای از کیهان در کهکشان راه شیری ارسال کند که ممکن است در آن حیات وجود داشته باشد.
در سال 1974 یک رادیوتلسکوپ بزرگ در پورتوریکو پیامی مشابه تحت عنوان "پیام آرِسیبو" را به بخشی از کهکشان راه شیری مشهور به "مِسیه 13" فرستاد که مملو از میلیون‌ها سیستم ستاره‌ای است، که برخی از آنها به طور بالقوه می‌توانند دارای سیاراتی باشند که ممکن است در آنها حیات وجود داشته باشد.
اینک ناسا قصد دارد با استفاده از بزرگترین تلسکوپ‌های جهان، شامل یک رادیوتلسکوپ کروی با قطر دیافراگم 500 متر که در چین قرار دارد، و همچنین گروه تلسکوپ‌های آلن موسسه "سِتی" که در شمال کالیفرنیا مستقر هستند، پیامی مشابه "آرسبیو" به کیهان ارسال کند.
تخمین زده شده بود که 25 هزار سال طول خواهد کشید تا "آرسبیو" به مقصد احتمالی خود برسد، و همین میزان زمان لازم خواهد بود تا حیاتِ احتمالا موجود در آنجا به زمین پاسخ دهد. درباره پیام جدید ناسا نیز همین برآورد صدق می‌کند.
برخی دانشمندان بر این باورند که ارسال این اطلاعات حیاتی به فضا، در حالی که ما از طبیعت دریافت‌کنندگان پیام و نوع برداشت احتمالی آنها از آن چیزی نمی‌دانیم، حرکتی بالقوه خطرناک است.
بر فرض مثال، اگر تمدن بیگانه‌ای که پیام ما را دریافت می‌کند، آن را به تهدیدی علیه خود تعبیر کند، این احتمال وجود دارد که به زمین حمله کند. بر این اساس، دانشمندان می‌گویند از آنجایی که ارسال این پیام می‌تواند تبعات عمیقی داشته باشد، بهتر است جدی‌تر با این مساله برخورد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала