تلاش آمریکا برای گنجاندن روسیه در فهرست کشور های "حامی تروریسم"

© REUTERS / Pool / Carlos BarriaРуководитель пресс-службы Госдепартамента США Нед Прайс
Руководитель пресс-службы Госдепартамента США Нед Прайс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیاناتی اظهار داشت که ایالات متحده در حال "مطالعه حقایق" در مورد به رسمیت شناختن احتمالی روسیه به عنوان حامی تروریسم است.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در صحبت با شبکه تلویزیونی CNN گفت که ایالات متحده در حال بررسی امکان گنجاندن فدراسیون روسیه در فهرست "همدستان تروریست ها" است.
پرایس گفت: "ما در حال بررسی حقایق هستیم و با دقت قانون را مطالعه می‌کنیم."
به گفته یک منبع ناشناس در دولت، آمریکا قصد دارد از احتمال گنجاندن روسیه در فهرست حامیان تروریسم به عنوان "ابزاری برای پاسخگو کردن روسیه" در مورد وضعیت اطراف اوکراین استفاده کند
در همین حال، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود در مورد چشم انداز گنجاندن فدراسیون روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریسم صحبت نکرد. به گفته ساکی، تنها سه کشور در فهرست مربوطه وجود دارد - کوریای شمالی، ایران و سودان.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала