ممانعت از پوشش رسانه‌ی انفجار های کابل و ضرب‌وشتم خبرنگار توسط طالبان

© https://twitter.comممانعت از پوشش رسانه‌ی انفجار های کابل و ضرب‌وشتم خبرنگار توسط طالبان
ممانعت از پوشش رسانه‌ی انفجار های کابل و ضرب‌وشتم خبرنگار توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2022
عضو شوید
نیروهای طالبان در غرب کابل مانع پوشش رسانه‌ای انفجارهای امروز در این منطقه شده‌اند. دست‌کم از ضرب‌وشتم یک خبرنگار نیز گزارش شده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، چند ساعت از وقوع سه انفجار مرگبار در دو مرکز آموزشی در غرب کابل می‌گذرد. سخنگویان طالبان نیز وقوع انفجار را تایید کرده و از وجود "تلفات" خبر داده‌اند؛ اما هیچ آماری درباره تعداد قربانیان منتشر نشده‌است؛ زیرا طالبان خبرنگاران را هدف می‌گیرند و حتی اجازه دسترسی والدین دانش‌آموزان به محل رویداد را نمی‌دهند.
به گفته شاهدان عینی در شفاخانه محمدعلی جناح طالبان از اهدای خون به مجروحین ممانعت می‌کنند و اجازه ورود به داخل شفاخانه را نمی‌دهند.
تصاویر تکان‌دهنده‌ای از محل رویداد، مخابره می‌شود. شبکه‌های اجتماعی آکنده از تصویرهای هولناکی است که پاره‌های پیکر قربانیان را در خیابان‌ به نمایش می‌گذارد.
ویدیوهایی هم از ضجه‌های دردناک و نگاه‌های نگران والدین دانش‌آموزان منتشر شده که برای ورود به محل رویداد، تقلا و بی‌قراری می‌کنند.
وضعیت به شدت امنیتی است. نیروهای طالبان، اجازه ورود افراد به منطقه را نمی‌دهند. گزارش‌هایی درباره بازداشت و تهدید خبرنگاران منتشر شده و حتی گفته می‌شود نظامیان طالبان به سمت خبرنگاران، افرادی که می‌‌خواهند به زخمی‌ها خون بدهند و خانواده‌های دانش‌آموزان، شلیک می‌کنند تا از ورود آن‌ها به محل رویداد و حتی شفاخانه جلوگیری کنند.
بر این اساس، در فضای سنگین امنیتی و بایکوت کامل رسانه‌ای، مشخص نیست که ابعاد و اعماق فاجعه چه اندازه است و چه بر سر دانش‌آموزان بی‌دفاعی آمده که پیش از این نیز هم‌نسلان‌شان به مثابه "هدف جنگی" تروریست‌های وحشی، قربانی رویدادهای مشابه شده‌اند؛ در آموزشگاه موعود، آموزشگاه کوثر دانش، مکتب سیدالشهدا، دانشگاه کابل و ده ها مورد دیگر.
در گذشته، دولت مستقر، انگشت اتهام را به سمت طالبان نشانه می‌رفت؛ اما اکنون که طالبان قدرت را در اختیار دارند، معلوم نیست، چه گروهی متهم به ارتکاب این جنایات خواهد شد.

این در حالی است که صبح امروز(سه‌شنبه، 30 حمل) دو حمله انفجاری مکتب عبدالرحیم شهید و یک حمله انفجاری مرکز آموزشی ممتاز را در غرب کابل هدف قرار داده اند.

هرچند جزئیات دقیق تلفات این انفجارها هنوز مشخص نیست؛ اما شاهدان عینی گفته اند که ده‌ها تن از دانش آموزان در این دو مکان کشته و زخمی شده‌اند.
احتمال می‌رود که نیروی اهریمنی داعش، مسئولیت این رویداد را بپذیرد؛ اما طالبان پیش از این بارها گفته‌اند که داعش در افغانستان، تهدید بزرگی نیست و هرگز قادر به ایجاد چالش امنیتی نخواهد بود.
سخن‌گوی پولیس طالبان در کابل درباره‌ی نوعیت انفجارها چیزی نگفته و افزوده است که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.
یک منبع در مکتب عبدالرحیم شهید گفت انفجارهایی که دانش‌آموزان این مکتب را هدف قرار داده، ناشی از حملات انتحاری بوده است.
مسئولیت انفجارهای غرب کابل را تا کنون هیچ‌ گروهی به عهده نگرفته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала