چین: به تقویت همکاری استراتژیک با روسیه ادامه می‌دهیم

CC0 / WhisperToMe / Центральное здание Министерства иностранных дел Китайской Народной Республики в Пекине
Центральное здание Министерства иностранных дел Китайской Народной Республики в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2022
عضو شوید
وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور به تقویت همکاری با روسیه بر اساس حفظ منافع مشترک ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه چین در دیدار با آندری دنیسوف، سفیر روسیه در آن کشور گفت: چین به تقویت همکاری استراتژیک با روسیه بر اساس حفظ منافع مشترک دو کشور بدون توجه به تغییرات در وضعیت بین المللی ادامه خواهد داد.
دیدار میان مقام های دوکشور روز دوشنبه (18 آپریل) برگزار شد.
له یو چنگ، وزیر امور خارجه چین در این دیدار اظهار داشت:"صرف نظر از تغییرات در وضعیت بین‌المللی، چین به تقویت تعامل استراتژیک و همکاری بر اساس حفظ منافع مشترک دو طرف ادامه خواهد داد.
وی همچنین از آمادگی طرف چینی در همکاری با روسیه برای ترویج ایجاد نوع جدیدی از روابط بین‌الملل و "جامعه دارای سرنوشت مشترک برای بشریت" خبر داد.
سفیر روسیه در چین نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که کشورش همواره توسعه روابط با چین را دراولویت سیاست خارجی خود قرار داده و طرف روسی آماده است تا مسیر تعمیق هر چه بیشتر روابط میان دو کشور و همکاری های تجاری همه جانبه بر اساس حفظ بی طرفی و عدالت بین المللی را که از سوی رهبران روسیه و چین، دنبال شده است را ادامه دهند.
طرفین همچنین در مورد وضعیت اوکراین، موضوعات بین المللی و منطقه ای مورد علاقه مشترک، از جمله تعمیق همکاری بین روسیه و چین در چارچوب برجام و سازمان همکاری شانگهای تبادل نظر کردند.
معاون وزیر امور خارجه چین با انتقاد از تحریم‌ها علیه مسکو گفت: تحریم‌ها علیه روسیه اکنون به حدی رسیده که از جهانی شدن به عنوان یک سلاح استفاده می‌شود و حتی افرادی در حوزه های ورزش، فرهنگی، هنری و سرگرمی نیز از آنها در امان نیستند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала