برتری تسلیحات روسیه نسبت به سلاح های غربی از دیدگاه یک ژنرال هندی

هند - روسیه
هند - روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2022
عضو شوید
فرمانده نظامی هند در مورد چگونگی برتری سلاح های روسیه از سلاح های غربی صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پی کی سهگال سرلشکر بازنشسته ارتش هند و کارشناس نظامی کی‌گوید: تسلیحات روسی از نظر سادگی، هزینه و قابلیت اطمینان از سلاح های غربی برتری دارند.
وی گفت: "واقعیت این است که نیروهای ما به سیستم‌های تسلیحاتی روسی عادت کرده‌اند. این تسلیحات به مراتب ارزان‌تر از انواع مشابه جهان غرب هستند. سلاح‌های روسی قابل اعتمادتر هستند و در آخرین لحظه از کار نمی‌افتند. سلاح‌های غربی پیچیده بوده و اغلب باعث فریب می‌شوند. هند با اطمینان از تسلیحات روسی در شش دهه گذشته بهره برداری کرده است."
بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم (SIPRI) از سال 2017 تا 2021، هند تقریبا نیمی از بودجه دفاعی خود را صرف خرید تسلیحات از روسیه کرده است. در عین حال، این رقم کمتر از سال 2012 تا 2016 است – پس از آن تا 69 درصد بودجه دفاعی هند صرف خرید تسلیحات از روسیه شده است.
هند خریدار عمده تسلیحات روسی است و در دهه های اخیر میلیاردها دلار انواع تسلیحات ازجمله هواپیمای نظامی و کشتی های هواپیمابر از روسیه خریدار کرده است.
قابل توجه ترین و گران ترین خرید، سیستم های موشکی ضد هوایی اس-400 بود. قرارداد تامین آنها در اکتبر 2018 امضا شد. همانطور که قبلاً مشخص شد، پنج کیت برای دهلی 5.43 میلیارد دالر هزینه خواهد داشت. هند پس از چین و ترکیه سومین خریدار خارجی این مجتمع ها شده است.
موازی با فناوری روسیه، دهلی نو به سلاح هایی از فرانسه، ایالات متحده و اسرائیل نیز علاقه مند است. فرانسه اخیراً 32 جنگنده جت داسو رافال، 15 فروند هواپیمای جنگی میراژ و سه زیردریایی اسکورپن را به هند تحویل داده است. و ارزش تجارت دفاعی بین هند و ایالات متحده از 200 میلیون دالر در سال 2000 به 6.2 میلیارد دالر تا سال 2019 افزایش یافته است. خریدها شامل پهپادهای MQ-9A Reaper، هواپیمای گشت دریایی دوربرد P8-I Poseidon و هلیکوپترهای چند منظوره Sikorsky MH-60R است.
در اوایل فبروری سال جاری، نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت که مشکل واردات سلاح این است که تا زمان ورود به ارتش منسوخ شده است. او معتقد است که راه حل این موضوع برنامه های "هند خودکفا" و "ساخت هند" با هدف توسعه تولید در خود کشور خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала