تلاش بایدن برای تخریب روابط پوتین و مادورو

© Sputnik / Aleksey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Венесуэлы Николас Мадуро и президент РФ Владимир Путин
Президент Венесуэлы Николас Мадуро и президент РФ Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2022
عضو شوید
روزنامه اکونومیست بریتانیا با انتشار گزارشی از احتمال تلاش دولت آمریکا برای تخریب روابط روسیه و ونزوئلا با تحریم نفت مسکو خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه اکونومیست بریتانیا با انتشار گزارشی نوشت: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد بین ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه و نیکلاس مادورو، همتای ونزوئلایی اش در پس زمینه عملیات نظامی در اوکراین، اختلاف ایجاد کند.
به گزارش این روزنامه ه دولت "جو بایدن"، رئیس‌جمهوری آمریکا ممکن است با اجرائی کردن تحریم های نفتی علیه روسیه به دنبال تخریب روابط مسکو و کاراکاس باشد.
این روزنامه نوشت: "ونزوئلا ممکن است از ممنوعیت واردات نفت روسیه که از 22 آپریل اجرایی می‌شود، بهره مند شود،‌ چرا که این کشور مقادیر کافی نفت برای جایگزینی واردات آمریکا از روسیه تولید می‌کند".
در ادامه این گزارش آمده است که با این وجود، تحریم نفت ونزوئلا از سوی ایالات متحده و همچنین تحریم‌های شخصی علیه "نیکولاس مادورو"، رئیس‌جمهور این کشور همچنان پابرجاست.
این روزنامه افزود: "اگر بایدن در پی پیشرفت در روابط با ونزوئلا باشد، این تنها به دلایل اقتصادی نخواهد بود. او ممکن است به دنبال استفاده از جنگ در اوکراین برای ایجاد فاصله بین ونزوئلا و روسیه به عنوان یکی از نزدیک‌ترین متحدان مسکو باشد".
روزنامه اکونومیست در پایان نوشت: "در حالی که دولت بایدن اصرار دارد که به دنبال عادی‌سازی روابط با مادورو نیست و نسبت به وضعیت حقوق بشر در ونزوئلا نگران است، اما ناظران تاکید می‌کنند که مادورو بیش از هر زمان دیگری در قوی‌ترین موقعیت خود قرار دارد و اگر توافقی حاصل شود، قطعا بر اساس شروط بایدن نخواهد بود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала