روسیه پیش‌نویس با بندهای کاملاً مشخصی را به اوکراین ارائه کرده‌است

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры
Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2022
عضو شوید
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اظهار داشت که مسکو پیش نویس سندی را با مفاد واضح و روشن به اوکراین داده است، توپ اکنون در زمین کی‌یف است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کاخ کرملین گفت که طرف اوکراینی مرتبا از وعده ها و گفته های قبلی خود پس می زند و دائما آنها را تغییر می دهد. وی افزود که در مورد موثر بودن مذاکرات، این امر پیامدهای بسیار منفی ای در پی دارد.
پسکوف تصریح کرد: در حال حاضر پیش‌نویس سند به طرف اوکراین داده شده، پیش نویسی شامل مفاد کاملا مشخص. توپ در زمین آنها است. منتظر پاسخ هستیم.
وی یادآور شد که مسکو بارها به عدم تمایل کی‌یف به تسریع در تدوین راه حل اشاره کرده و اکنون "اوکراینی‌ها تمایل زیادی برای تشدید روند مذاکرات نشان نمی‌دهند".
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در 7 اپریل گفت که اوکراین پیش نویس توافقنامه با روسیه که انحراف از مفاد تعیین شده در نشست استانبول است را ارائه کرد. وی افزود که نمایندگان کی‌یف پیش‌نویس پیشنهادی خود را به گروه مذاکره ارائه کرد که در آن از مهمترین مفاد ثبت شده در نشست 29 مارچ در استانبول منحرف شده بود. وزیر امور خارجه روسیه افزود که در آن سند در استانبول، اوکراینی‌ها به وضوح بیان کردند که تضمین‌های امنیتی آینده اوکراین برای کریمه و سواستوپل اعمال نمی‌شود. در پیش نویس روز گذشته این بخش وجود ندارد.
مذاکرات روسیه و اوکراین از روز 28 فبروری آغاز شد و این مذاکرات هم در قالب دیدارهای رو در رو و هم از طریق ویدیوکنفرانس برگزار می‌شود. مذاکرات حضوری هیات‌های روسیه و اوکراین در پایان ماه مارچ در استانبول برگزار شد.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала