نکوهش یورش های غرب کابل از سوی وزارت خارجه روسیه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه یورش های تروریستی در نزدیکی موسسات آموزشی در کابل را نکوهش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه نوشته است، که مسکو یورش های تروریستی در نزدیکی موسسات آموزشی در کابل را که در 19 اپریل با هدف تحریک نفرت فرقه ای رخ داد، محکوم می کند.
وزارت خارجه روسیه افزوده است، که ممکن شبه نظامیان داعش (سازمان تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه) در این یورش ها دست داشته باشند.
 تنها در انفجار مکتب عبدالرحیم شهید ۲۲ تن کشته و زخمی شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2022
تنها در انفجار مکتب عبدالرحیم شهید ۲۲ تن کشته و زخمی شدند
در بیانیه این وزارت آمده است، که یورش های تروریستی روز 19 اپریل که در نزدیکی لیسه عبدالرحیم شهید و مرکز آموزشی ممتاز در دشت برچی منطقه عمدتا هزاره نشین پایتخت افغانستان رخ داد را که در نتیجه آن ده ها نفر جان باخته و زخمی شدند، به شدت محکوم می کنیم. ما به خانواده ها و نزدیکان شان ابراز همدردی می کنیم.
در این پیام آمده است، بدیهی است که هدف این حمله برانگیختن نفرت بین قومیتی و بین ادیان و تضعیف گام ها برای ایجاد یک زندگی آرام و امن برای مردم بوده است. این واقعیت که شیعیان هزاره قربانی این حمله شده اند، اما به طور غیرمستقیم نشان دهنده دخالت شبه نظامیان داعش در آن است.
وزارت خارجه روسیه افزوده است، که عاملان این جنایت باید به مجازات برسند.
یادآوری می کنیم، که دیروز سه شنبه در نتیجه سه انفجار در نزدیک مکتب عبدالرحیم شهید و مرکز آموزشی ممتاز ده ها نفر جان باخته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала