Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ژاوی: "باید برای جایگاه دومی بجنگیم"

© REUTERS / Kai Pfaffenbachژاوی هرناندز تشافي هيرنانديث مدرب نادي السد القطري
ژاوی هرناندز تشافي هيرنانديث مدرب نادي السد القطري - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2022
عضو شوید
ژاوی هرناندز سرمربی بارسلونا از بازیکنان‌اش می‌خواهد که باید برای جایگاه دوم جدول در 7 بازی باقی مانده بجنگند.
به گزارش اسپوتنیک؛ بارسلونا این هفته قرار است که در زمین رئال سوسیه داد به مصاف این تیم برود. آنها در حالی‌که برابر کادیز در زمین خودی 1-0 باختند، تقریبا شانس قهرمانی شان در لیگ را از دست دادند. اما حالا ژاوی امید دارد که تیم او بتواند سوسیه‌داد رده ششمی را از پیش رو بردارد تا بتواند کسب سهمیه لیگ قهرمانان‌اش را قطعی سازد.
این در حالی‌ست که سوسیه‌داد با یک بازی بیشتر نسبت به بارسا، 5 امتیاز از این تیم کمتر دارد.
در نشست خبری دو روز پیش از بازی؛ ژاوی هرناندز سرمربی کاتالان‌ها تاکید کرد که بازی با سوسیه‌داد برای تیم‌اش یک جنگ تمام عیار می‌باشد.
ژاوی گفت: سوسیه‌داد تیم متفاوت‌تر از کادیز، آینتراخت یا لوانته است. تیم بزرگی که با هدایت ایمانول توانسته نتایج بسیار خوبی بگیرد و فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارد. ایمانول مربی بسیار بزرگی است و از نظر من یک الگو است. او با تیم‌اش برنده کوپا دل‌ری شده و خیلی زیبا بازی می‌کنند."
ژاوی اضافه کرد: "بازی در زمین آنها (سوسیه‌داد) همیشه برای ما سخت بوده؛ بازی جذابی خواهد شد و ما پس از شکست مقابل کادیز انگیزه زیادی برای پیروز شدن داریم. باید شکست را به فراموشی سپرده و به مسیر بُرد برگردیم. این بازی یک فینال است چون هر دو تیم برای سهمیه لیگ قهرمانان می‌جنگند."
در حالی که بارسلونا پس از ال‌کلاسیکو روند منفی را طی کرده اما سرمربی بلوگرانا باور دیگری دارد: "مقابل تیم لوانته باور دارم خوب بودیم ولی در دو دیدار مقابل آینتراخت نخیر. شکست برابر کادیز بیشتر یک شکست ذهنی بود چون روحیه خوبی نداشتیم و شکست خوردیم. البته این برای باخت توجیه درستی نیست. حالا باید در تمام بازی‌های باقی‌مانده برای قطعی کردن رتبه دوم بجنگیم."
در مورد عصبانیت در رختکن بارسا پس از شکست برابر کادیز پرسیده شد که ژاوی گفت: "مسئله خاصی نبود. عصبانی نشدم ولی حرف‌های مشخصی زدم. فیلم بازی را تماشا کردیم و تاکید کردم که بازی را باید پیروز می‌شدیم."
البته او در مورد کاهش انگیزه بازیکنان‌اش اضافه کرد: "این یک واقعیت تلخ است که ما دیگر برای قهرمانی نمی‌جنگیم. از لیگ اروپا حذف شدیم و بعد از باخت به کادیز در لالیگا هم شانس‌ قهرمانی نداریم ولی به بازیکنانم گفته‌ام که باید با فروتنی تمام و انرژی 100 درصدی در 7 فینال بعدی حاضر شوند و برای جایگاه دوم مبارزه کنند. بازی با سوسیه‌داد اولین فینال است و یک رقیب مستقیم که باید برابر این تیم برنده شویم."
در همین حال؛ افشای مکالمات پیکه و لوئیز روبیالس (رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا) و نقش میانجی‌گری "هولدینگ پیکه" در انجام بازی‌های سوپرجام در عربستان شایعات اختلاس را به وجود آورده اما ژاوی از آنها حمایت می‌کند.
ژاوی گفت: "با داشتن رابطه‌ی خوب با پیکه و روبیالس فکر می‌کنم هر دو به دنبال خیر اکثریت هستند. اگر اینطور نبود هم یکی و هم دیگری در موقعیت خود به هیچ وجه این کار را نمی‌کردند. اگر اینطور است، اخلاقی است یا نه؟ به نظرم منفعت تقریباً متفق القول است."
ژاوی که تاکید کرد موضعش در مورد این موضوع "قرار نیست چیزی را تغییر دهد" می‌گوید که او معتقد است "محرک‌های فرا ورزشی" مانند محرک‌هایی که پیکه در روزهای اخیر تجربه می‌کند حتی می‌تواند برای او "برای رقابت بهتر" مفید باشد.
در ادامه ژاوی اطلاعاتی در مورد بازگشت و وضعیت مصدومیت پیکه اظهار داشت: "او مشکلی ندارد و در فهرست نیز قرار گرفته است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала