تاکید وزیر امور خارجه پاکستان بر برقراری صلح و ثبات در افغانستان

Hina Rabbani Khahar
Hina Rabbani Khahar - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه جدید پاکستان برقراری صلح و ثبات در افغانستان را برای منطقه ضروری دانست .
به گزارش اسپوتنیک، "حنا ربانی کهر" وزیر امور خارجه پاکستان امروز(چهارشنبه) درخصوص تشدید حوادث تروریستی ضد نیروهای این کشور در مرزهای مشترک با افغانستان، ابراز نگرانی نمود.
وزیر امور خارجه پاکستان گفت ،اسلام‌آباد متعهد به همکاری سازنده برای تثبیت صلح و ثبات در منطقه به ویژه آرامش در کشور همسایه خود افغانستان است.
اظهارات خانم "حنا ربانی" درحالیست که اسلام‌آباد و کابل درپی حوادث اخیر در مرزهای مشترک و پس از آن اعتراض مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان به حملات هوایی پاکستان به داخل خاک کشور وارد یک جدال دیپلماتیک جدید شده‌اند.
به گفته ناظران سیاسی در پاکستان، عناصر ضد پاکستانی مانند گروه تروریستی تحریک طالبان در پاکستان همچنان یک مانع مستمر در بهبود روابط اسلام‌آباد و کابل است و ناآرامی‌های اخیر در مرزهای این دو همسایه نشان می‌دهد که پاکستان، نسبت به بی‌توجهی حاکمیت موقت افغانستان درباره تحرکات تروریستی در مرزهای مشترک و برخورد نکردن جدی با عناصر گروه تحریک طالبان معترض است .
دولت موقت طالبان در افغانستان در این زمینه اعلام کرد، حملات از سوی جنگنده‌های پاکستان به دو ولایت خوست ، کُنر دست کم 47 نفر کشته داشته است.
اما منابع امنیتی در پاکستان به رسانه‌ها اعلام کردند، پهپادهای مسلح این کشور مواضع اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان را با موفقیت هدف گرفته و آنها را نابود کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала