Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آرتتا: "به بازیکنان‌ام گفتم که باید در مکان‌های بزرگ پیروز شوند"

© REUTERS / Craig Broughمیکل آرتتا سرمربی آرسنال
میکل آرتتا سرمربی آرسنال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2022
عضو شوید
میکل آرتتا سرمربی تیم فوتبال آرسنال بعد از برتری 4-2 برابر چلسی از عملکرد تیم‌ خود تمجید کرد.
به گزارش اسپوتنیک؛ شب قبل تیم آرسنال در زمین چلسی با حساب 4-2 به برتری ارزشمند و درخشانی دست یافت تا جایگاه‌اش در رده 5 جدول جایگاه‌اش را استحکام بخشد اما به دلیل تفاضل گل کمتر پایین‌تر از تاتنهام ایستاد.
بعد از این دیدار میکل آرتتا سرمربی آرسنال عمل‌کرد تیم‌اش در استمفورد بریج را ستایش کرد.
قبل از شروع این دیدار تیم آرتتا به مشکل خورد زیرا شماری از بازیکنان کلیدی این تیم از جمله کی‌ران تیرنی، توماس پارتی و الکساندر لاکازت به دلیل مصدومیت نتوانستند وارد ترکیب شوند و آرتتا مجبور از شد بازیکنانی استفاده نماید که به سختی در این فصل در ترکیب قرار گرفته‌اند مانند ادی نکتیا، محمد الننی و راب هولدینگ. این انتخاب برای آرتتا ثمربخش بود زیرا تیم او بعد از سه شکست متوالی توانست که به یک پیروزی بزرگ در دربی لندن دست یابد.
نکتیاه اولین و دومین گل‌اش در لیگ برتر را به ثمر رساند. در همین حال، امیل اسمیت روو قبل از این‌که بوکایو ساکا پنالتی دیرهنگام را ثبت کند، یک ضد حمله زیبا را به پایان رساند.

آرتتا در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: "چیزی که من همیشه در مورد ادی می‌گفتم. وقتی در تمرینات به او نگاه می‌کنید و چقدر متواضع است، اتفاقات خوبی می‌افتد. چیزهای خوب برای افراد خوب اتفاق می‌افتد. همین امر در مورد محمد الننی و راب هولدینگ هم صدق می‌کند."

آرتتا از پیروزی آرسنال مقابل چلسی ابراز خرسندی کرد زیرا تیم وی در سه بازی اخیر شکست خورده بود. همه آن شکست‌ها مقابل تیم‌های میان جدولی‌ لیگ برتر بود و آنها در این مدت فقط یک گل به ثمر رسانده بودند.
این نتایج، همراه با مشکلات متعدد مصدومیت، بسیاری را به این باور رساند که یک بار دیگر شانس توپچی‌ها برای صعود به لیگ قهرمانان از دست رفته است. با این حال، آرسنال به نوعی عملکردش را در برابر چلسی در استمفوردبریج تغییر داد تا ثابت کند که شک کنندگان اشتباه می‌کنند. تیم آرتتا اکنون از نظر امتیازی با تاتنهام هاتسپر که در رده چهارم قرار دارد، برابر است. با این حال، رقبای بزرگ آنها در تفاضل گل (18-10) از آنها جلوتر هستند.

آرتتای 40 ساله در کنفرانس پس از بازی نتوانست جلوی خوشحالی خود را بگیرد و به خبرنگاران گفت: "چیزی که من دوست دارم روح این بازیکنان است. وقتی در مسابقات شکست می‌خورید تنبیه می‌شوید و مورد انتقاد قرار می‌گیرید، اما با این بازیکنان اهمیتی نمی‌دهم زیرا آنها در حال رشد هستند. برای اینکه ما در دربی لندن برنده شویم، همانطور که آن را انجام دادیم. من هم واقعا خوشحالم."

بعداً از آرتتا پرسیده شد که قبل از بازی مقابل چلسی به بازیکنانش چه گفته که او پاسخ داد: "من به آنها گفتم اگر می‌خواهید در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنید، باید به چنین مکان‌هایی بیایید و برنده شوید."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала